EĞİTİM/ÖĞRETİM

EĞİTİM AMACIMIZ

ÖZEL ANAKENT ORTAOKULUNDA, EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE ARAŞTIRMAYI DESTEKLEMEK, ÖĞRENCİNİN DÜŞÜNSEL VE FİZİKSEL GELİŞİMİNİ SAĞLAMAK ANA HEDEFİMİZDİR.

Özel Anakent Ortaokulu, ilkokul ile lise arasındaki geçiş döneminde öğrencilerin akademik ve sosyal yönden dengeli bir şekilde gelişimlerini sağlar. Branş derslerindeki güçlü kadromuz, öğrencileri destekleyen koçluk sistemimiz, yoğun yabancı dil eğitimi ve etüt çalışmalarımız ile öğrencilerimiz bu süreci sağlam bir alt yapıyla tamamlar.

BU HEDEF DOĞRULTUSUNDA BİR ANAKENT ORTAOKULU ÖĞRENCİSİ;

ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCENİN IŞIĞINDA, DEMOKRATİK  /  OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMIŞ, TÜRKÇE’Yİ DOĞRU KULLANABİLEN  /  BİR YANDAN YAŞAMA, BİR YANDAN DA ÜST ÖĞRETİM KURUMLARINA HAZIRLANABİLEN  /  İKİ YABANCI DİLİ KONUŞABİLEN  /  SANATSAL BEĞENİSİ VE ESTETİK ANLAYIŞI GELİŞMİŞ  /  KENDİSİYLE BARIŞIK, ÜRETKEN VE YENİLİKLERE AÇIK  /  BARIŞTAN YANA, ULUSAL VE EVRENSEL DEĞERLERE SAHİP  /  ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMİŞ, BİLGİDEN BİLGİ ÜRETEBİLEN  /  KENDİ HAK VE SORUMLULUKLARINI BİLEN, BAŞKALARININ HAK VE DÜŞÜNCELERİNE SAYGILI OLAN  /  KÜLTÜR VE SANATA DEĞER VEREN  /  ÖZGÜR, ÖZGÜN VE BİLİMSEL DÜŞÜNCE YETENEĞİ İLE DONANMIŞ  /  TOPLUMSAL DEĞERLERE SAYGI DUYAN, KENDİ DEĞERLERİNİ DE YAŞAYABİLEN  /  GİRİŞİMCİ, ARAŞTIRAN, SORGULAYA, KENDİNE GÜVENEN  /  İNSİYATİF KULLANABİLEN  /  TOPLUMA VE ÇEVREYE KARŞI SORUMLULUK TAŞIYAN  /  EMEĞE DEĞER VEREN  / ETKİN İLETİŞİM KURABİLEN  /  SOSYAL DAYANIŞMAYA İNANAN  /  EN AZ BİR SPOR BRANŞI İLE YAKINDAN İLGİLENEN  /  TEKNOLOJİYİ ÖĞRENEN VE KULLANAN  /  BİREYSEL FARKLILIKLARIN FARKINDA OLUP KENDİNİ BU YÖNDE GELİŞTİREBİLEN MUTLU BİREYLER OLARAK MEZUN OLUR.

EĞİTİM ÖĞRETİM DESTEK ÇALIŞMALARI

KOÇLUK SİSTEMİMİZ;

Okulumuzda; öğrencilerimizin hedef belirlemelerine yardımcı olmak, akademik başarılarını artırmalarını-sosyal yönlerini güçlendirip geliştirmelerini ve farkındalıklarını artırıp yetenekli / başarılı oldukları yönlerini saptamalarını sağlamak amacıyla “Öğrenci Koçluğu Sistemi” kurulmuştur.

Koç öğretmenlerin görevleri;

✓  Öğrencinin tüm akademik gelişimin takibinin yapılması,

✓  Ölçme Değerlendirme Biriminden verilen sınav analizleri doğrultusunda öğrenciye yönlendirmelerde bulunulması,

✓  Öğrencinin akademik gelişimi ile ilgili olarak velileri ile iletişime geçme ve bilgilendirmeler yapma,

✓  Ortaokul Koç öğretmenleri “LGS Danışma Kurulu” toplantılarına katılarak öğrencilerin akademik gelişimleri ile ilgili olarak diğer öğretmenler ile görüş alışverişinde bulunma,

✓  Öğrencinin etüt ve kurs çalışmalarını takip ederek yönlendirmelerde bulunma,

✓  Öğrenciye çalışma teknikleri, eksik olunan konular ile ilgili olarak destek olarak yönlendirmelerde bulunma.

Öğrenci koçunun belirlenmesindeki yöntemler;

✓  Öğrenci koçunun, ilgili öğrencinin dersine girmesi dikkate alınır,

✓  Öğrenci koçluğu seçiminde; sınıfın yapısı, öğretmenle iletişimleri göz önünde bulundurulur,

✓  Bu özelliklerin, seçilecek koç öğretmenin özellikleriyle uyuşması esastır. Bu esaslar doğrultusunda seçilen öğretmenler için öğrenci isimleri, veli iletişim bilgileri ve koç öğretmenlerin görevleri ve sistemle ilgili açıklamaların bulunduğu “Koç Öğretmen Dosyaları” düzenlenir ve koç öğretmenlere imza karşılığı dağıtılarak tebliğ edilir.

Okulumuzda 5. sınıflara 19 ders saati yabancı dil eğitimi verilmektedir. Bu nedenle 5. sınıf öğrencilerinin koçluk görevi ağırlıklı olarak İngilizce öğretmenlerine verilir. Bu öğretmenler sınıfın akademik ve davranış durumlarından sorumlu olup velilerle sürekli iletişim halinde olurlar. Ayrıca 5. sınıflara sınıf öğretmenleri de atanır ve sınıfın genel düzenini sağlarlar.

8. sınıfın merkezi sınav sınıfı olması nedeniyle öğrenci koçluğu görevini sınıf öğretmenleri yürütür. Diğer sınıflara da sınıf öğretmenliği ve rehberlik çalışmalarını yürüten rehber öğretmenle beraber koç öğretmenlik görevini paylaşarak yürütmeleri için öğretmen/öğretmenler görevlendirilir.

Koçluk tebliğini ve dosyasını aldıktan sonraki iki hafta içinde, ilgili öğrenci ve velileriyle görüşmeler yapıp kendisini tanıtarak koçluk sistemimiz ve görevleri hakkında bilgiler verir. Koç öğretmen, öğrenciyle her hafta, veli ile ayda iki kez, “Öğrenci Otomasyon Sistemini (K12 NET)”, düzenli olarak her ayın ilk haftası içinde doldurur. Ancak paylaşılması gereken önemli bilgiler olduğunda ivedilikle yönetim ve rehberlik birimini bilgilendirir. Koç öğretmen, öğrencilerine okul kuralları hakkında bilgi verir ve öğrencilerin takibini yapar. 8. sınıf öğrencilerinin koç öğretmeni, öğrencilerinin LGS hazırlık süreçlerindeki çalışmalarını da takip eder.

ETÜTLER;

Okulumuzda öğrencilerin eksiklerini tamamlamak, sınavlara hazırlamak amacı ile etüt çalışmaları yapılmaktadır.

İhtiyaç Etüdü Uygulaması; Yapılan deneme sınavı sonuçlarına göre ihtiyacı olan öğrencilere 16.25 – 17.00 saatleri arasında etüt çalışmaları yapılır. Etüde alınacak öğrencilerin planlaması okul yönetimi tarafından takip edilir. Bu etüde katılacak öğrencilerin ulaşımı veli tarafından sağlanır.

İhtiyaç etütlerinin okul otomasyon sistemine girişi etüt öğretmeni tarafından yapılır. Veli ve öğrenciler verilen etütlerin takibini, okul otomasyon sistemi aracılığı ile yapabilirler.

ÖDEV SİSTEMİMİZ;

Ödev ve performans çalışmaları branşa ve konunun yapısına göre değişir.

5. ve 6. Sınıflara; Hafta içi ders olan günlerde konu bitimine göre test ya da buna eşdeğer ödevler verilebilir. Hafta sonu ödevleri 1 – 3 test ya da buna eşdeğer uygulamalar olabilir.

7. Sınıflara; Hafta içi ders olan günlerde konu bitimine göre test ya da buna eşdeğer ödevler verilebilir. Hafta sonu ödevleri en az 3 test ya da buna eşdeğer uygulamalar olabilir.

8. Sınıflara; Her gün ödev verilir. Mutlaka hafta sonu çalışmaları vardır.

YABANCI DİL DERSLERİNDEN;

Hafta içi 2 sayfa, hafta sonu 2 sayfa olacak şekilde ödev verilir. 5. sınıflarda akademik yapıya göre ekstra ödevler verilir.

Proje Ödevleri; Her dönem 1 ödev olacak şekilde planlanır. Ödev formları dönem başında işler hâle getirilir. Sınıf öğretmenleri ilk ödev tercihlerini branşlara adil şekilde dağıtır. Öğrenciler istedikleri takdirde birden fazla proje ödevi alabilirler. Verilen ödevlerin takibi, veli ve öğrenci tarafından okul otomasyon sistemi aracılığı ile yapılabilir.

Almanca ve İspanyolca Eğitimi; Okulumuzda ikinci yabancı dil olarak Almanca ve İspanyolca dersleri verilmektedir. 2. yabancı dil programımız sayesinde, öğrencilerimize kendilerini iki farklı dilde ifade etme becerileri kazandırırken farklı kültürleri öğrenmelerini ve farklılıklara saygı duyarak dünya vatandaşı olma yolunda ilerlemelerini hedeflemekteyiz.

Anakent Okulları olarak; öğrenilen her bir dilin iletişim bağlarını güçlendirdiğine inanıyoruz. Ayrıca ileriki yıllarda kariyer planlaması yaparken öğrencilerimizin avantaj elde edebilmesi adına gerekli imkanları kendilerine sunuyoruz. İkinci yabancı dilde etkili iletişim kurarak kendilerini ifade etme becerilerini öğrencilerimize kazandırmak ikini yabancı dil alanındaki en önemli hedefimizdir.

LGS AKADEMİK DANIŞMA KURULU;

Sadece 8. sınıf öğrencilerinin akademik çalışmalarının takibinin ve yönlendirmesinin yapıldığı bir kuruldur. Her ay toplanır ve öğrenciler ile bireysel olarak görüşülerek aylık periyotlar haricinde öğrencinin gelişimi değerlendirilir ve yönlendirmeler yapılır. Sonuç tutanakları K12 sistemi üzerinden öğrenci velisine gönderilir.

8. sınıf öğrencilerinde koçluk sistemi yerine akademik danışmanlık kurulu bulunmaktadır. Akademik danışmanlık, rehberlik birimimiz tarafından takip edilmektedir.

SINAV SİSTEMİMİZ;

Ortaokulda öğrencilerimizin akademik çalışmalarını değerlendirmek üzere yıl içinde;

✓  Kurum içi yazılı sınavlar,

✓  LGS merkezi sınavlarına hazırlık amaçlı LGS soru formatına uygun olarak,

“Deneme Sınavları” sınav komisyonunca belirlenen sayıda yapılmaktadır. Bu sınavların sonuçları ve konu analizlerine web sayfamızdan okul otomasyon sistemi aracılığı ile ulaşılabilir.

ÖĞRENCİ CEP TELEFONU UYGULAMASI;

Öğrencilerin sınıfta cep telefonu kullanımı yasaktır. Ancak yanlarında getirmek zorunda olduklarında okula geldikleri andan itibaren ilk ders öğretmenlerine teslim etmek zorundadırlar.

✓  İlk derse giren öğretmen, teslim edilmesi için gerekli uyarıları yapar. Öğrencilerin telefonlarının toplanmasını sağlar.

✓  Telefonunu teslim etmeyen öğrenciye; ilk kez vermemesi halinde 3 (üç) gün, ikinci kez vermediğinde 1 (bir) hafta, üçüncü kez vermediğinde ise 15 (on beş) gün telefonu geri verilmez.

Öğrenciler acil durumlarda müdür yardımcısının telefonundan görüşme yapabilir.