DEĞERLER EĞİTİMİ

SAĞLIK DEĞERİ

ÖNCE SAĞLIK… ANAKENT EĞİTİM KURUMLARININ ANA HEDEFİ ÖĞRENCİLERİNİN EN İYİ AKADEMİK DONANIMA SAHİP OLMASININ YANI SIRA ÖĞRENCİLERİNİN EN İYİ KARAKTERE VE BİLİNCE SAHİP OLMASINI SAĞLAMAKTIR.

Buradan hareketle okulumuzda DEĞERLER EĞİTİMİ ayrı bir öneme sahiptir. Değerler, insanların tutum ve davranışlarının belirlenmesinde önemli rol oynar. Davranışlarımıza yön veren değerlerimizin temeli önce ailede verilir, sonra okuldaki çalışmalarla, etkinliklerle pekiştirilerek kazandırılır.

ANAKENT OKULLARI OLARAK KAMPÜS GENELİNDE ÖNCE SAĞLIK DİYEREK DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMALARIMIZA BAŞLADIK.

Ekim ve Kasım aylarında anaokulu / ilkokul / ortaokul / kolej düzeyinde sağlık değerine ilişkin farkındalık geliştirmek için sınıflarımızda sağlık konusunu işledik. Öğrencilerimizle çeşitli afişler ve posterler hazırladık, duvarlara, koridorlara astık.

Anaokulumuzda öz bakım becerileri ve temizliğin önemi hakkında sohbet ettik. Beden temizliği hakkında sunumlar izlettik (oyuncak bebekleri yıkama) yaşayarak öğrenme çalışması yaptık. Temel yaşam becerilerini geliştirmek amacı ile kıyafet giyme yarışmaları düzenledik. Ağız ve diş sağlığı alışkanlıklarını kazandırabilmek diş fırçalamanın önemini öğretmek ve benimsetmek amacıyla diş kliniği ziyareti yaptık. Diş taraması ile birlikte doğru diş fırçalama ve diş bakımı hakkında bilgiler almalarını sağladık. Sağlıklı – sağlıksız diş sanat etkinliği gerçekleştirdik. Sağlıklı – sağlıksız yiyecekler konulu resimleri boyattık. Sağlıklı beslenme, meyvelerin önemi ve meyve tüketimi konusunda çalışmalar yaptık.

✓  Besin piramidi hazırlama “Sağlıklı Sandviç” yapımı etkinlikleri gerçekleştirdik. Drama etkinliğinde “Sağlıklı Besinler Hazırlama”, “Doktorlar ve Sağlık” çalışmaları yaptık.

✓  Derslerimizde “Bir Mikrobun Yolculuğu”, “Bir Plastik Şişenin Yolculuğu” isimli hikayeleri okuyup tartıştık. Doğru el yıkama çalışmaları yaparak, mikrop deneyi ile sadece su yada ıslak mendilin ellerimizi temizlemekte yeterli olmadığını, suyu ve sabunu kullanmanın öneminin farkına varmalarını sağladık. Yaratıcı düşünce etkinliği olarak “Eğer Muslukları Açık Bırakırsan Ne Olur?” scamper çalışması yaptık.

✓  Çevre temizliği, çevre bilinci, doğal çevrenin korunması hakkında belgeseller izlettik, kutuplardaki buzulların erimesi ve etkileri deneyi yaptık. Sınıf kumbaraları ile atık pil toplama çalışmaları gerçekleştirdik.

✓  Okul – Aile işbirliğine dayalı olarak, çocuklarla evlere “Sorumluluk Çizelgesi” gönderdik. Diş fırçalama, günlük kıyafetlerini kendi giyme, dışarıdan eve geldiğinde el yıkama gibi davranışlar seçtik, 2 haftalık takip süresi sonunda veliler tarafından çizelgenin sınıf öğretmenine teslim edilmesini istedik.

✓  İlkokulumuzda, geçen yıl OPET “Temiz Tuvalet Sosyal Sorumluluk” projesi bilgilendirme semineriyle başlattığımız temiz çevre farkındalık çalışmalarını bu yıl sağlık değeri kapsamında çok daha zenginleştirerek gündeme aldık.

SAĞLIK DEĞERİ SLOGANLARIMIZDAN BİRİ DE “TEMİZ SINIF / SESSİZ YEMEKHANE” OLDU.

Her ay ilkokulumuzda ve ortaokulumuzda “Ayın Temiz Sınıfı” seçimleri yaparak öğrencilerimizin kendi kendilerini denetlemelerine olanak sağladık. Törenlerimizde kutlamalar yaptık.

Öğrencilerimizle öz bakım, sağlıklı beslenme, temiz çevre temalarında sınıf etkinlikleri yaptık, gruplar halinde çalışmalarını sağladık. Akranlar arası etkileşimle, birbirlerine yaptıkları çalışmayı sundular, bilgi paylaşımında bulundular.

Ortaokulumuz Türkçe öğretmenleri tarafından 6.sınıflara kompozisyon yazdırıldı. Rehberlik Birimi olarak 5. ve 6.sınıf öğrencilerimize “Sağlıklı Yaşam” konulu sunum yaptık.

Resim öğretmenimiz tarafından temizlik ve sağlık konusunda resim yaptırıldı. Yapılan çalışmaları sınıf, koridor panolarına astık. 7. ve 8. sınıflarda rehberlik derslerimizde bu konuyu işledik. 7-B sınıfı öğrencileri arasında şarkı yarışması düzenledik. Kazanan grubun şarkısını videoya kaydederek 5. ve 6. sınıflara izlettik. Ayrıca 5.sınıf öğrencilerimizin evdeki davranışlarını düzenlemek amacı ile hazırlanan “Davranış Çizelgesine” sağlıklı yaşam konusunda maddeler ekleyerek ailelerle işbirliği içinde olduk. Virüslerin nasıl hızlı yayıldığı konusunda pekiştirme yapılması sağladık.

23 Kasım Perşembe günü 5. ve 6.sınıflara, 8.sınıf öğrencimizin velisi diyetisyen Sn.Mine Mancı tarafından “Sağlıklı Beslenme” konusunda sunum yapılmasını planladık.

Kolej 11.sınıf öğrencilerimizle sağlık değeri konusunda “Çevreni Koru, Gelmesin Dünyanın Sonu“, “Yarının Doğası Bugünden Yaratılır”, “Temiz Öğrenci Temiz Okul”, “Çevreyi Hor Gören Geleceği Zor Görür” şeklinde çeşitli sloganlar hazırlayıp koridor ve panolarda yer verdik, farkındalık kazandırmaya çalıştık.

Öğrenci Birliği Meclisi başkanlığında 9. 10. ve 11. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelerek temizlik ve hijyen konusunda paylaşımlarda bulunduk.

Öğretmenlerimiz sınıflarda “Hem Bedeni Hem Çevreyi Temiz Tutmanın Önemi” konusunu ele aldılar, gündem yaptılar. Tüm okullar olarak branşlar arası işbirliği sağlayarak görsel sanatlarda resim çalışması, drama etkinliğinde doğaçlama, müzikte yaratıcı şarkılarla sağlık değerinin içselleştirilmesi ve davranışa dönüşmesini sağlamaya çalıştık.