BRANŞ DERSLERİ

BRANŞ ÖĞRETMENLERİMİZCE YÜRÜTÜLEN RESİM, MÜZİK, BİLGİSAYAR, SATRANÇ, JİMNASTİK, MODERN DANS ETKİNLİKLERİYLE ÖĞRENCİLERİMİZİN SOSYALLEŞME, DİL GELİŞİMİ, RİTME KARŞI DUYARLI OLMA, KENDİLERİNİ İFADE ETME, GÜVEN VE BAŞARI DUYGUSU KAZANMALARI SAĞLANIR.

SATRANÇ;

Çocuklar düşünmeyi, muhakeme etmeyi, karar vermeyi, yenmeyi veya yenilgi karşısında centilmence davranmayı, sosyal olmayı öğrenirler.

MODERN DANS;

Dans eğitiminde refleksif hareketler, ilkel hareketler (denge çalışmaları vb.) temel hareketler (temel duruşlar: ayakta, çökmeli, diz üstü, oturarak, yatarak), tekli ve eşli hareket becerileri (daire oluşturma, el ele dans edebilme), dans uygulamaları ile öğrencilerin aktif katılımda bulunmaları gelişimlerine yardımcı olmaktadır. Sosyal, kültürel ve zihinsel becerilerini geliştirmelerini sağlayacak, aynı zamanda dans dersi içinde arkadaşları ile üretme ve uygulama programlarıyla takım ruhunu geliştirici, özgüven veren çalışmalar yapılmaktadır.

KİNESTETİK EĞİTİM, SPORTİF BECERİ VE KOORDİNASYON;

Sportif koordinasyon eğitimi çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişimi dikkate alınarak hazırlanmış özel bir eğitim programıdır.

Belli bir plan ve program çerçevesinde çeşitli aktivite, egzersiz ve oyunlarla çocuğun sürat, denge, kuvvet, esneklik ve koordinasyon gibi motor becerilerinde mevcut durumunu, gelişim sürecini ve gelecek için yol haritasını belirler. Ayrıca, özgüven, liderlik, karar verme gibi sosyal gelişimleri de destekler ve sporun kültür olarak kazanılmasını hedefler.

Fiziksel olarak, kemik ve kas yapılarının güçlenmesi, sinir ve kas koordinasyonlarının gelişmesi, vücut oksijen dolaşımlarının artması sağlanır. Sosyal olarak da özgüven ve karar verebilme becerisi artan çocukların liderlik özelliği gelişir, takım olarak çalışma ve oynama becerisi gelişir.

MÜZİK;

Müzikten hoşlanma çocuğun doğasında vardır. Bunu küçük yaşlardan itibaren çocuğun kendi kendine şarkı mırıldanması, müzik dinlemesi, dinlerken ellerini çırpması, ayaklarını vurarak tempo tutması şeklinde gözlemlemek mümkündür.

Müzik diğer etkinliklerimizde de pekiştirici olarak kullanılmaktadır. Müzik etkinliğimizle çocukların gelişimlerini ve ritme karşı duyarlılık geliştirmeleri desteklenmektedir. Bununla birlikte çocuklara beraberlik ve bir gruba ait olma, kendilerini ifade etmelerinde, sosyal uyum ve başarı duygusu kazanmalarına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

Bu etkinliklerimiz;

Seslendirme ve ayırt etme çalışmaları, şarkı söyleme, ritim çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde dans müzikli öykü oluşturma ve çeşitli işitsel algı etkinliklerini içermektedir.

BİLGİSAYAR VE TEKNOLOJİ;

Bilgisayarlar eğitim çağındaki insanların niteliklerini olumlu yönde artıran, verimli öğrenmeye yardımcı olan, dersleri ilginç yapan araçlardır. Anaokulumuzda bireysel kullanma imkanı veren çeşitli konular; Türkçe ve yabancı cd’lerle öğrencilerin el ve göz koordinasyonunu, görsel hafıza, mekansal kavrama, düşünce iletişimi, mantıksal düşünmeye, temel matematik kavramlarını, yabancı dili geliştirmeyi hedeflemektedir.

GÖRSEL SANATLAR;

Öğrencilerimizin atölye ortamında çeşitli araç gereçleri tanımaları ve kullanabilmeleri sağlanır. Uygulamalı çalışmalar yoluyla küçük kasları ile el göz koordinasyonunu geliştirmek hedeflenir. Çalışmaların sonucunda ürettikleri ile yaratıcılıklarını geliştirerek kendine güven duygusu pekiştirilir. Çevre ile ilgili gözlemleri, izlenimleri, duygu ve düşünceleri resim yoluyla çalışmalara yansıtılır. Yeni ürünler ortaya çıkararak etkin olma alışkanlığı kazanılır.

Öğrencilerimiz renk çalışmaları ile renklerin farkına varır, çeşitli renk denemeleri yapar. İki boyutlu çalışmalarla ara ve ana renkleri tanır, bunları çeşitli alanlarda uygular. Parmak, pastel, guaj ve akrilik boya gibi resim teknikleri yaş guruplarına göre uygulanır. Soyut kavramları resimleyerek hayal dünyamızı geliştirip, öğrencilerimizde takım çalışmasını alışkanlık haline getirmek hedeflenir.

DRAMA;

Dramada çocuklar gerçek dünyaya ait, kendi gözlem ve deneyimlerini sanal bir dünya yaratmak için çizerler. Bu sanal dünyada, yaratarak, geliştirerek ve yansıtarak; kendileri, arkadaşları, aileleri ve içinde yaşadıkları gerçek dünyaya ait daha çok şeyi anlar hale gelirler. Çeşitli sosyal olayları inceleyerek, insanların farklı koşullarda nasıl davrandıklarım düşünebilirler. Grup etkileşimine dayanan drama etkinliği yoluyla çocuklar farklı iletişim yollarını deneme olanağı bularak özgüvenlerini kazanırlar ve sistematik düşünmeyi öğrenirler.