DEĞERLER EĞİTİMİ

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından değerler eğitimi; “Çocukların ve gençlerin pozitif değerleri keşfedip geliştirmeleri ve kendi potansiyellerine göre ilerlemeleri için yürütülen eğitimsel gayretler” olarak tanımlanmaktadır. Kavram olarak “değer” ise, bireylerin objeleri, insanları, fikirleri, durumları ve hareketleri iyi-kötü, doğru-yanlış, istenen-istenmeyen ve bunun gibi yargıları oluşturan ilkeleri ifade eder.

Herkes için daha iyi bir dünya oluşturma arayışı içinde eğitim sistemi, özünde herkes için geçerli pozitif değerleri barındıran ve eğitimin amaçlarını kazanım haline getiren bir yapıda olmalıdır. Bu amaçla insanlığın yarattığı, biriktirdiği ortak evrensel değerlerin öğretilmesi ve yeni nesillere aktarılmasında değerler eğitimi önemli ve belirleyici bir rol oynar.

Okulların, sadece akademik açıdan başarılı bireylerin yetiştirildiği kurumlar olarak düşünülemeyeceği, temel insani değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmenin de okulların misyonları arasında olduğunu düşünerek ÖZEL ANAKENT KOLEJİ olarak benimsediğimiz “DEĞERLER” kapsamında her ay çeşitli etkinlikler ve çalışmaları yapıyoruz.

DEĞERLERİMİZ: BİLİMSELLİK, GİRİŞİMCİLİK, SORUMLULUK, GÜVENİLİRLİK, DİSİPLİN, PAYLAŞIMCILIK, DUYARLILIK, SEVGİ VE SAYGI…

Ekim ayında; “SORUMLULUK” değeriyle ilgili yaratıcı drama, pano ve afiş çalışması yapıldı. Öğrencilere “özgürlük ve sorumluluk” kavramları ve bu kavramların birbirleriyle ilişkileri anlatıldı. Öğrenciler 3’er kişilik gruplara ayrılarak, sınıf içinde ve okul içinde olan haklarını ve sorumluluklarını tartıştılar, sorumluluklarını renkli kağıtlara yazdılar. Daha sonra tüm gruplar yazdıklarını aralarında tartışarak bu sorumlulukları yerine getirebilecekleri sınıf kurallarını oluşturdular ve sınıflarına astılar.

Kasım ve Aralık ayında; “BİLİMSELLİK” değeriyle ilgili pano, afiş çalışması yapıldı. Toplumu oluşturan bireylerin yanı sıra toplumu oluşturacak olan gelecek nesillerin de yaşadıkları çevreyi, bilimsel ve teknolojik olayları anlayabilecek, yorumlayabilecek ve çıkarımlarda bulunarak harekete geçebilecek kapasite ve algılama yeteneğine sahip olmaları ve “bilimsel bakış açısı” kazanmaları amacıyla öğrencilerimizle çeşitli afişler ve posterler hazırlandı, duvarlara, laboratuvarlara, koridorlara asıldı.

Ocak ayında; “PAYLAŞIMCILIK” değeriyle ilgili pano, afiş, poster çalışması yapıldı. İnsani değerler içinde uygulama alanı en kolay bulunan, uygulandığında da insana haz veren paylaşma değeri aslında yaşamımızın içinde her an kendini gösterir. Sabah bir günaydın ile başlayan iyi dilek paylaşımımız, gün boyunca maddi manevi çeşitli sebeplerle ilişkilerimizi renklendirir. Akşam yine iyi geceler dileği ile son bulur. Bu kapsamda öğrencilerin gündelik hayat içinde yaşayabilecekleri paylaşımlara dikkat çekecek afiş ve pano çalışması yapıldı.

Şubat ayında; “DUYARLILIK” değeriyle ilgili öğrencilerimizle huzurevi ziyareti gerçekleştirildi ve afiş, pano çalışması yapıldı. Huzurevi ziyaretinde okul orkestramız huzurevi sakinlerine bir konser vererek güzel vakit geçirmelerini sağladılar. Daha sonra öğrenciler okulun düzenlediği kermeste satış yaparak topladıkları parayla huzurevine televizyon bağışı yaptılar. Yapılan pano çalışmasıyla da çevreye, doğaya, hayvanlara ve birbirimize karşı neden duyarlı olmamız gerektiği ve duyarlı bir insan olarak üzerimize düşen görevlerimize dikkat çekildi.

Mart ayında; “GÜVENİLİRLİK” değeriyle ilgili sunum afiş ve pano çalışması yapıldı. Sınıflarda, “insanlar arası güven ve iletişim” sunumu yapıldı. Öğrencilerle “güven” kavramı üzerine konuşuldu ve tartışıldı. Beden dili ve dilin iletişimdeki rolünün önemine değinildi.

Nisan ayında; “SEVGİ ve SAYGI” değeri kapsamında “özür dileme” etkinliği, afiş ve pano çalışması yapıldı. Öğrencilerimizle beraber, renkli kağıtlara özür dilemenin önemini vurgulayan özür cümleleri yazıldı. Sınıflarda, sevgi, saygı ve özür dilemenin önemi, özür dilemenin geri adım olmadığı, iletişim için en iyi başlangıç olduğu öğrencilerimize anlatıldı. Öğretmenler, öğretmen arkadaşlarından ve öğrencilerinden özür diledikten sonra öğrenciler hazırlanan renkli kağıtları birbirlerine okuyarak istedikleri kişilerden özür dilediler. Sıcak bir atmosferde geçen etkinlik, okul mutfağı tarafından hazırlanan kurabiyelerin dağıtımıyla sona erdi.