EĞİTİM FELSEFESİ

DEĞERLERİMİZ

BİLİMSELLİK, GİRİŞİMCİLİK, SORUMLULUK, GÜVENİLİRLİK, DİSİPLİN, PAYLAŞIMCILIK, DUYARLILIK, SEVGİ VE SAYGI…

EĞİTİM POLİTİKAMIZ

ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEYİ BENİMSEYEN VE BU KONUDA SORUMLULUK ÜSTLENEN, BİLİMSEL DÜŞÜNCE BECERİSİ İLE DONANMIŞ, TOPLUMSAL SORUMLULUK VE DUYARLILIK BİLİNCİNE SAHİP, KÜLTÜR VE SANATA DEĞER VEREN, ÇEVRESİ VE KENDİSİ İLE BARIŞIK, MUTLU BİREYLER YETİŞTİREN, ETKİN İLETİŞİM KURABİLEN, BİREYSEL FARKLILIKLARININ FARKINDA OLAN VE KENDİNİ BU YÖNDE GELİŞTİREN, GİRİŞİMCİ, YAPICI VE YARATICI, KENDİNE GÜVENEN, TEKNOLOJİYİ ÖĞRENEN VE KULLANAN BİREYLER YETİŞTİRMEKTİR.

EĞİTİM FELSEFEMİZ

Okulumuz 1986 yılından beri İstanbul’da ve Türkiye’de eğitim sistemine getirdiği yenilikler, vizyoner çalışmalarla özel okulculukta öncülük ve liderlik görevini yıllardır yürütmektedir. Çağımız ise eğitim ve öğretim faaliyetlerinin çok farklı dinamiklerle şekillendirildiği bir dönemdir. Zaman ve enerji herkes açısından çok önemli ve değerlidir. Dolayısıyla öğrencilerimize ve sürece dahil herkese sunduğumuz hizmet ve ortam öncelikle kişinin zaman ve enerjisini en faydalı düzeyde kullanmasını merkeze alarak planlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerimizin kendilerini yönetme becerilerini elde ederek zaman ve enerjilerini doğru ve verimli bir şekilde kullanabilme yetilerini kazandırmak hedeflerimizin başında gelmektedir.

EĞİTİMDE YENİLİKÇİ SÜREÇ; ÖĞRENME EYLEMİNİN GERÇEKLEŞMESİNDEKİ ADIMLARIN ÇAĞA VE ÖĞRENCİLERİN ŞİMDİ VE DAHA DA ÖNEMLİSİ GELECEKTEKİ İHTİYAÇLARINA CEVAP VERMESİ İLE İLGİLİDİR.

Okulumuzda müfredat konularının işlenişi, proje ve sosyal etkinliklerin belirlenmesi, kulüp çalışmalarının yürütülmesi bu eksen etrafında Tam Öğrenmeyi hedefleyen kurguyla, farklı eğitsel metotların harmanlanması ile sürdürülmektedir. Bu metotların başında Finlandiya Eğitim Felsefesinin de temelini oluşturan oyun yoluyla hayal gücü ve keşif duygularını arttıran Eğitimde Oyunlaştırma sistemi gelmektedir. Öğretmenlerimiz konusunda uzman eğitmenlerden aldıkları eğitimlerle müfredat programını kalıcı öğrenmeye yönelten oyunlarla desteklemektedirler.

Öğretim faaliyetlerini planlarken Tam Öğrenme Metodunu merkeze alarak bunu destekleyecek modelleri anaokulumuzdan lisemize kadar kullanmaktayız. Anaokulu ve ilkokulda yaparak yaşayarak öğrenme teknikleri kullanılarak oyun temelli öğrenmeyi hedeflemekteyiz. Amacımız, öğrencilerimizin hem öğrenirken eğlenmesini hem de öğrenmenin kalıcı hale gelmesini sağlamaktır. Ortaokul ve lise sınıflarımızda ise öğrencilerimizin bireysel öğrenme farklılıkları dikkate alınarak farklılaştırılmış öğrenme tekniklerini kullanarak öğretim faaliyetlerimizi planlamaktayız.

Buradaki diğer önemli husus ülkemizi ve öğrencilerimizi uluslararası platformlara taşımada en etkili yöntemlerden biri olan Tasarım Yoluyla Öğrenme (Understanding By Design) ile öğrenmeyi öğrenmiş ve bunu üretime geçirebilmiş bir öğrenci topluluğun yetiştirilmesidir. Bu konuda öğretmenlerimiz kendi araştırma ve geliştirmeleri ile alan çalışmalarını sürdürmekte, öğrencilerle birlikte öğrenme yolculuklarına devam etmektedirler.

Tüm bu çalışmalar öğrencinin bütünü kavrayabilmesi, kendi fikir ve düşüncelerini bilgileri ile geliştirebilmesi ve uygun bir alanda ortaya koyabileceği bir ürün, fikir veya felsefe ile vücut bulmasını sağlayacak süreci deneyimlemesi adına yürütülmektedir.

FAALİYETLER PLANLANIR VE SÜRDÜRÜLÜRKEN DİSİPLİNLER ARASI UYUM GÖZ ÖNÜNE ALINARAK (STEM+A) DESTEKLENİR.

Amacımız öğrencilerimizin geleceğin bireyleri olabilme adına attıkları adımlarda onlara akademik, duygusal, bilişsel, pedagojik alanlarda tüm destek ve olanakları sunmak ve bu en önemli yolculuklarında onlara topluma ve kendilerine faydalı bireyler olabilene kadar rehberlik etmektir.