REHBERLİK HİZMETLERİ

REHBERLİK BİRİMİ

REHBERLİK BİRİMİ, ANAOKULU VE İLKOKUL SÜRECİNDE ÇOCUKLARIN OKUL YAŞAMINA BAŞLAMASI İLE BİRLİKTE PSİKO-SOSYAL, BİLİŞSEL VE FİZYOLOJİK GELİŞİM SÜRECİNİ DESTEKLEMEK AMACIYLA ÇALIŞMALAR YAPAR.

Bu çalışmalar çocuk ve aile olmak üzere iki boyutludur.Öğrencinin rutin gelişimsel takibinin yanında anaokulunda okul olgunluğu çalışması, anaokulu ve ilkokulda gerek duyulduğunda sosyal-duygusal gelişim envanteri, algı-dikkat testleri ve davranış değerlendirmeye yönelik testler yapılır.

Yapılan çalışmalar sonucunda; öğrenciler yakından tanınır, takip edilir ve kişisel gelişmelere uygun yönlendirmelerde bulunulur.

Ayrıca anaokulu ve ilkokulda her sınıf düzeyinde 15 günde bir rehberlik dersi yapılır. Bilişsel düzeyde fark yaratmak, görsel ve işitsel algılamayı desteklemek, öğrenciyi sınıf ortamında tanımak rehberlik derslerinin temel amacıdır.

Anaokulunda öğrencilerimizin okuldaki ve evdeki zamanlarını nasıl değerlendirdikleri, etkinliklere katılımları, beslenmeyle ilgili günlük takibin yapılması “iletişim defteri” aracılığıyla olmaktadır. Her sınıf seviyesinde dönemsel olarak veli görüşmeleri yapılarak öğrencilerimizin gelişimi hakkında bilgi verilmektedir.

HER YIL DÖNEMDE BİR KERE İHTİYACA YÖNELİK OLARAK BELİRLENEN VELİ SEMİNERLERİ VE YİNE DÖNEMDE BİR KEZ ÖĞRETMENLERİMİZE YÖNELİK SEMİNER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI YAPILMAKTADIR.