ÖZEL ANAKENT ORTAOKULUNDA, EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE ARAŞTIRMAYI DESTEKLEMEK, ÖĞRENCİNİN DÜŞÜNSEL VE FİZİKSEL GELİŞİMİNİ SAĞLAMAK, SORAN – SORGULAYAN, ARAŞTIRAN, NEYİ NEREDE BULACAĞINI BİLEN ÖĞRENCİLER YETİŞTİRMEK ANA HEDEFİMİZDİR.
MATEMATİK
Okulumuzda Matematik zümresi olarak amacımız, temel Matematik becerilerini kazanmış ve bu temeller üzerine hayatını sürdürebilen bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin sorgulayan, problem çözen, yaratıcı ve eleştirel düşünen, olaylara çok yönlü değerlendirmelerle yaklaşabilen, inceleme ve araştırma yapmaktan zevk duyan, başka bir deyişle edindiği becerileri hayatının her alanında etkin şekilde kullanabilen bireyler olmaları temel hedefimizdir.
Öğrencilerimiz Matematik alanında öğrendiklerini diğer derslerle ilişkilendirerek ve bu bilgilerden günlük yaşamda yararlanarak matematiksel düşünme becerilerini etkin şekilde kullanırlar.
Bu doğrultudaki ilk hedefimiz öğrencilerimizin Matematik dersini sevmeleri ve “Matematiği Başarıyorum” anlayışını kazanmalarıdır.
ETÜT FAALİYETLERİ;
Bu vizyon doğrultusunda bireysel ve grup başarısının elde edilmesine yönelik ders etkinliklerinin yanı sıra teknolojik imkanlardan yararlanılarak çeşitli öğretim materyalleri ve teknikleri kullanılarak konular işlenmektedir. Bu çalışmalar etütlerle desteklenmektedir.
PEKİŞTİRME ÇALIŞMALARI;
Öğrencilerimize okulda edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmek adına hafta içi ve hafta sonu ödevleri dağıtılarak öğrenme sürecinin kesintiye uğramadan devam etmesi hedeflenmektedir. Bu ödevler sonucunda gerek öğretmen ve öğrenciler tarafından gelen istekler doğrultusunda pekiştirme ve etüt çalışmaları koordine edilir.
PROJE ÇALIŞMALARI;
Bireysel ve grup başarısının elde edilmesinde yeri ve önemi yadsınamayacak proje ve performans çalışmaları da Fen ve Teknoloji zümresi ile koordineli olarak, diğer disiplinlerle ilişkilendirilerek gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalar “öğrenmeyi öğrenme” doğrultusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmektedir. Bu bilinç doğrultusunda zaman zaman gerek okulumuzda gerekse ilçemizde bilgi yarışmaları düzenlenir ve düzenlenen yarışmalara katılım gösterilir.
DEĞERLENDİRMELER;
Tüm bu etkinlik ve faaliyetlerle birlikte her ünite ve belirli konu sonlarında değerlendirme sınav ve çalışmaları uygulanmaktadır. Bu sınavlarla öğrencilerimizin test sorusu çözme becerilerini geliştirmek, yıl sonunda girecekleri seviye belirleme sınavlarına hazır olmalarını sağlamak amaçlarımız arasında yer almaktadır. Ayrıca bu sınavlar öğrencilerimizin kendi kendilerini değerlendirerek hedef ve çalışmalarını yeniden yapılandırmalarında değerlendirme ölçütü oluşturmaktadır.
FEN BİLİMLERİ
Fen, doğal çevreyi inceleme ve korumaya yönelik bir süreç ve bu sürecin ürünü olan organize bilgilerden kurulu bir bütündür. Öğrencilerimizin Fen Bilimleri derslerinde bilimsel düşünme becerisi kazanması, günlük yaşamda karşılaştıkları olaylarla bağdaştırabilme yetilerinin geliştirilmesi, bilerek yaşamanın verdiği zevkle, fen bilimlerine olan sevgilerinin artırılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda keşfetme, sorgulama, problem çözme, araştırma ve yaratıcı düşünme duygusu kazandırılmaktadır.
Bütün bunlar donanımlı laboratuvarlarımızda, Fen Bilimleri kulüpleri etkinlikleri ve proje çalışmaları kapsamında geliştirilmektedir. Ayrıca Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerin fen bilimlerine karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlamakla beraber öğrencilerimizi, ilgilenen, keşfeden, sorgulayabilen, doğru kararlar verebilen, problem çözebilen, çevre bilincine sahip ve kendi kendilerini idare edebilen bireyler olarak yetiştirmek hedefimizdir.
Fen Bilimlerini sevdirmek, bilimsel konulara merak uyandırmak, araştırma ve gözlem yapma isteği oluşturmak için dersler öğrencilerin bütün duyularına hitap etmek üzere cd, video, poster ve laboratuvar etkinlikleri kullanarak desteklenmektedir.
Ders etkinliklerinin yanı sıra etüt faaliyetleri, pekiştirme, proje çalışmaları ve değerlendirme etkinlikleri ile öğrenmenin üst düzeylerde tutulması hedeflenmektedir.
ETÜT FAALİYETLERİ;
Tüm çalışmalar periyodik ve periyodik olmayan etüt çalışmaları ile desteklenmektedir.
PEKİŞTİRME ÇALIŞMALARI;
Okulda kazanılan bilgilerin pekiştirilmesi için planlı şekilde ödev ve çalışmalar dağıtılır. Bu şekilde öğrenme sürecinin kesintiye uğramadan devam etmesi hedeflenmektedir.
PROJE ÇALIŞMALARI;
Bireysel ve grup başarısının elde edilmesinde yeri ve önemi yadsınamayacak proje ve performans çalışmaları da Matematik zümresi ile koordineli olarak diğer disiplinlerle ilişkilendirilerek gerçekleştirilmektedir. Gerek okulumuzda gerekse ilçemizde bilgi yarışmaları düzenlenir ve düzenlenen yarışmalara katılım gösterilir.
DEĞERLENDİRMELER;
Tüm bu etkinlik ve faaliyetlerle birlikte her ünite ve belirli konu sonlarında değerlendirme sınav ve çalışmaları uygulanmaktadır. Bu sınavlarla öğrencilerimizin test sorusu çözme becerilerini geliştirmek, yıl sonunda girecekleri seviye belirleme sınavlarına hazır olmalarını sağlamak amaçlarımız arasında yer almaktadır.
TÜRKÇE
Türkçe derslerinde çalışmalarımızın amacı; çocuklarımızın kendilerini ve dünyayı anlamada doğru adımlar atmalarını sağlamak, sahip oldukları dilin güzelliğini ve olanaklarını keşfetmelerine yardımcı olmak ve geleceklerinde kendilerini de en yetkin biçimde tanıtmalarına katkıda bulunmaktır.
Sürekli okuma alışkanlığı yoluyla bilgisini, herhangi bir konuya merakını artırmak ve kültürünü geliştirmek için öğrencilerimize her ay bir kitap okutmaktayız. Okudukları kitapları sunum, ödev ya da mini sınavlarla değerlendirmekteyiz.
Türk ve dünya eserlerinden örnekler yoluyla ulusal, evrensel, ahlaki ve estetik değerleri tanıtmak amacıyla sınıflarda örnekler sunulmaktadır. Okunan eserler üzerinde kişisel yorum yapabilme yeteneğini geliştirmek çabasındayız. Bu çalışmalarla hedefimiz öğrencilerimizin kişisel zevklerini geliştirirken iyiyi, doğruyu, güzeli seçebilmelerini sağlamaktır.
Türkçe derslerinde öğrencilerimizde geliştirmeye çalıştığımız yazılı ve sözlü anlatım çalışmalarıyla topluluk karşısında kendilerini doğru ve eksiksiz ifade edebilmelerine yönelik eğitim etkinlikleri, şiir dinletisi, şiir okuma, münazara ve kompozisyon yarışmalarına yer verilmektedir. Ayrıca okullar arası düzenlenen kompozisyon, şiir, öykü yazma yarışmalarına öğrencilerimiz teşvik edilip öğrencilerimizin bu yarışmalara katılmaları sağlanmaktadır.
Çocuk edebiyatı yazarlarımızla söyleşi programları düzenlemekte ve kitap etkinlikleriyle öğrencilerimizin okuma alışkanlıklarını geliştirmekteyiz. Öğrencilerimizin ortaöğretim kurumlarına geçiş sınavlarında başarılı olabilmeleri için sınavın niteliğine göre testler, ödevler ve çalışma kâğıtları verilmektedir.
Türkçe derslerini bir bilgi dersi olmaktan çok, bir ifade ve beceri dersi olarak görmekte, bu doğrultuda durağan değil, dinamik bir eğitim anlayışıyla çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.
SOSYAL BİLGİLER
SOSYAL BİLGİLER;
Sosyal Bilgiler dersinde amacımız öğrencilerimizin, ailesine, ulusuna, vatanına, Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, laik, demokratik ve çağdaş değerleri benimseyen ve koruyan bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Öğretmenlerimiz, öğrencileri başarıya götürecek, tüm yöntem ve tekniklerden yararlanır. Çağdaş ve nitelikli bir eğitimi yaşama geçirmek için, güncel hayattan örnekler vererek, konuyla ilgili sorular sorarak, gösteri, soru ve yanıtlarla düşündürerek, öğrenilen bilgileri uygulamalarla pekiştirerek, konular arasında ilişki kurarak, bilimsel yöntemlerle düşündürerek anlamaya ve kavramaya önem verir. Ayrıca öğrencilerimizin sosyal derslere karşı ilgilerini uyandırmak için, derslerimizin, yardımcı ders kaynakları ile desteklenip olabildiğince görsel hâle gelmesi sağlanmaktadır.
Sosyal derslerde, yazılı sınavlar yanında test ve proje çalışmaları da yapılır. 5. 6. 7. ve 8. sınıflarda ortaöğretim kurumlarına geçiş sınavına yönelik konu anlatımlarının yanında test çalışmaları da yer alır. Zümremiz tarafından öğrencilerimizin çalışma ortamlarının yalnız derslikler olmadığı düşünülerek, birçok sosyal etkinlik düzenlenir. Bunlar; geziler, konferanslar, sergiler, anma – kutlamalar, proje sunumları ve yarışmalardır.
Sosyal Bilgiler dersinde amacımız geçmişini bilen, güncel olayları izleyen ve geleceğe hazırlanan, Atatürk ilke ve inkılâplarını yaşatan ve koruyan, yaşadığı topluma ve çevreye duyarlı, insan ilişkilerinde katılımcı, iletişime açık, dayanışmaya istekli bireyler yetiştirmektir.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ;
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde amacımız, öğrencilerin fiziksel ve toplumsal çevrelerine duyarlı, ilkeli düşünebilen, davranabilen, etik değer ve ilkelere sahip bireyler olarak yetişmesinde rehberlik etmektir.
Derslerimizde tüm dinler, öğretiler ve farklı inançlar da tanıtılıp öğrencilerimize genel kültür, inançlara saygı, anlayış, hoşgörü kavramlarını aşılıyor, dürüst olmalarını amaçlıyoruz.
Konularımız; Atatürkçülük, Milli Birlik, Vatanseverlik, Doğaya-Çevreye Duyarlılık, İnsan Hakları, Sevgi, Saygı, Temizlik, Dürüstlük, Çalışkanlık, İyi Ahlak Kavramlarını içermektedir.
YABANCI DİL (5. 6. 7. 8. SINIFLAR)
Anakent Okulları Yabancı Diller Bölümü; dinleme, konuşma, okuma, yazma ve eleştirel düşünme becerileri kazandırmaya yönelik bir programla öğrencilerinin en iyi şekilde İngilizce ve Almanca öğrenmelerini amaçlar.
Ortaokul yabancı dil öğrenme sürecinde; bilgili, araştıran, açık fikirli, duyarlı, düşünen, sorgulayan, prensipli, risk alan ve yansıtıcı bir öğrenci profil amaçlanmaktadır. Bu programda öğrenci yeni bir dil öğrenmeye karşı yapıcı bir ilgi duyar, diğer ülkelerin kültürlerine yakınlaşır, kültürler arası farkındalıkları artar ve çevresi ile fikir alışverişi yapar. Bu süreçte öğrenci; çalışma alışkanlığı, etkili dinleme ve konuşma, metinleri anlama ve yorumlama, metinlerden notlar çıkarabilme, analiz edebilme, metin hakkında yazı yazabilme, hedef koyma ve problem çözme becerileri kazanır.
Okulumuzda İngilizce derslerinde öğrenci merkeze alınarak, farklı düzeydeki öğrencileri ihtiyaçları doğrultusunda dersler uygulanmaktadır. Sınıf içi performanslar, proje çalışmaları, drama, sunumlar ve teknolojik öğretici oyunlarla eğitimi desteklemektir. Öğrenci ve öğretmenin birbirine saygılı davranmasını sağlamak için sınıfta güven duyulan bir öğrenme ortamı sağlanarak yabancı dil dersleri yapılır.
ANAKENT OKULLARI ORTAOKUL YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ EĞİTİM YÖNTEMLERİ;
✓ Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri yoluyla öğrencilerin dilbilgisini doğru kullanmalarını sağlamak,
✓ İngilizce eleştirel düşünceyi sözel ve yazılı olarak geliştirmek,
✓ Öğrencileri bağımsız yabancı dilde kitap okuma alışkanlığı edinmek,
✓ Ders içinde teknolojik araçların kullanımını sağlayarak öğrencilerin ilgisini, çekmek ve yaratıcılığını geliştirmek,
✓ Farklı kültürlere karşı öğrencilerin olumlu bir tutum sergilemelerini, değer vermelerini ve saygı göstermelerini sağlamak,
✓ Değişik türde eğitici materyaller kullanarak öğrencilerin okuma, yazma ve ders çalışma alışkanlıklarını sağlam temeller üzerine oturtmak,
✓ Çeşitli yabancı kaynaklar kullanarak öğrencilerin kişisel ve kültürel gelişimlerini sağlamak,
✓ Yabancı dilde araştırma becerilerini geliştirmek,
✓ Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek,
✓ Öğrencilerin çeşitli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak kendilerini akıcı ve doğru biçimde ifade edebilmelerini sağlamak.
ANAKENT OKULLARI TOEFL JUNIOR & PRIMARY ULUSLARARASI SINAV SİSTEMİ;
Toefl Junior & Primary Uluslararası Sınav Sistemi, (CEFR) The Common European Framework of Reference for Languages (Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı) seviyesine göre hazırlanmış sınavlar olup, içeriği; konuşma, dinleme, okuma, gramer ve kelime bilgisini ölçen sınavlardır. Anakent Okulları 5. 6. ve 7. sınıflarımız uluslararası yapılan bu sınavlara katılmaktadırlar. Öğrencilerimizin temel hedefi hem bu platformda yabancı dil gelişimlerini gözlemlerken hem de Toefl (IBT) sınavlarına da hazırlıklarına ortaokuldan itibaren başlamış olmaktadırlar.
8. SINIFLAR YABANCI DİLLER PROGRAMI;
Anakent Okullarında LGS sınavlarına hazırlık çalışmaları yapılır. LGS İngilizce derslerine ek olarak öğrencilerimizin becerilerini kaybetmemesi, canlı tutması ve geliştirmesi adına temel İngilizce derslerine de devam edilmektedir.
GÖRSEL SANATLAR / TEKNOLOJİ VE TASARIM
GÖRSEL SANATLAR DERSİ;
Sanat eğitimi, kişinin duygu, düşünce ve izlenimlerini anlatabilmek, yetenek ve yaratıcılığını estetik bir seviyeye ulaştırmak amacıyla yapılan eğitim faaliyetlerinin tümüdür.
AMAÇ;
Öğrencilerimizin hayal güçlerinin ve yaratıcılıklarının artırılması ve gelişimlerinin desteklenmesidir. Yaratıcılıklarını geliştirdikleri dersimizde; öğrencilerimiz sanatın yaşamdaki önemini ve gerekliliğini kavrar, görsel algı ve estetik duyarlılığını geliştirir, duygu ve düşüncelerini sanat yoluyla ifade edecek yeterliliğe sahip bireyler olurlar.
HEDEF;
✓ Duygu, düşünce, izlenim, algı ve yaratıcılıklarını estetik bir yolla ifade edebilmek.
✓ Yaratıcı düşünme ve üretim yeteneği kazanmak.
✓ Bakmak, görmek ve resmetmek arasındaki ilişkiyi kavramak.
✓ Kültür – sanat etkinliklerine ilgi duymak ve katılmak.
✓ Sanatsal bir bakış açısı geliştirmek.
✓ Sanat eserlerine değer vermek ve korumak.
Bu görüşten yola çıkarak;
5. Sınıflar; Doğayı daha iyi görebilmeleri ve kendilerine göre yorumlayabilmeleri için leke, renkli resim teknikleri, çeşitli baskı teknikleri, tasarım uygulamaları gibi konularda beceriler kazandırılır.
6. 7. ve 8. Sınıflar; Karakalem, renkli resim teknikleri, perspektif, peyzaj, natürmort, enterior, tasarım bilgisi verilir. Bu konularla ilgili çalışmalar yaptırılır.
TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ;
AMAÇ;
Teknoloji ve tasarım dersinde öğrencilerimiz 3 boyutlu tasarımlar üretmekte, ihtiyaçları ortaya çıkmadan tahmin etme ve farklı sorunları yakalama, bunlara yaratıcı çözümler geliştirme, tasarım haline getirme, tasarımın üretim aşamalarını belirleme ve üretme becerisini kazanır.
HEDEF;
Anakent Okullarında teknoloji ve tasarım dersi, kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hale getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir.
Görsel malzeme ağırlıklı çalışmalarda öğrenci bizzat üretim süreci içinde uygulamalara katılarak yer alır. Böylece kendi dünyasını, çevresel boyutta sorgulayarak yeteneklerini geliştirme, bütünü görebilme, sentez yapabilme ve estetik kaygı ile üretebilme süreçlerinden geçerek çalışmayı ve üretmeyi öğrenir.
Ortaokul 6. 7. ve 8. sınıflara 3 boyutlu serbest ve sınırı konulu tasarım çalışmaları, renkli resim tekniklerini farklı çalışmalarda kullanma, perspektif, peyzaj, natürmort, endüstriyel tasarım, moda tasarım, grafik tasarım, enterior tasarım bilgisi verilir. Öğrencilerimiz artık malzemeleri özgürce kullanıp farklı formlara dönüştürür, tasarım ruhunun keyfine varır, çalışmanın gerektiğini öğretir.
MÜZİK
Anakent Kolejinde müzik eğitiminin amaçları; müziği oluşturan temel öğeleri kavrayıp, müziğin insan ve toplum hayatındaki önemini kavrayabilmek, sosyal ve milli duyguları kuvvetlendirebilmek, öğrencinin sesini, kulağını ve zevkini eğitmek suretiyle belirli bir müzik kültürü kazandırabilmek, insan sesleri ve çalgı topluluklarıyla yapılan müziklerden hoşlanabilmeleri ve birlikte müzik yapmaya istekli olmalarını sağlamaktır. Ses değişim ve gelişim döneminde çocukların seslerini bilinçli ve sağlıklı olarak kullanmalarını, seviyelerine uygun şarkıları doğru, temiz ve anlamlı olarak söyleyebilmelerini sağlamaktır.
Amaçlarımız arasında; ilgi ve yetenekleri doğrultusunda çalışmalar yaparak, kendine güven duygusunu aşılamak, bu çalışmaları sunarken, medeni cesaretlerini geliştirmek, grup bilinci ve toplu müzik yapma alışkanlığı kazandırmak en önemli hedeflerimizdir. Ortaokul sınıflarında, genel müzik müfredatının yanında solfej ve ses eğitimi ile birlikte ritim çalışmaları yapılır. 5. 6. ve 7. sınıflarda enstrüman olarak melodika çalınır.
BEDEN EĞİTİMİ
Beden Eğitimi zümresi olarak amacımız; öğrencilerimizin yeteneklerini belirleyerek belirli bir spora yönlendirmek aynı zamanda da sporun ruh ve beden sağlığı üzerindeki olumlu etkilerini görme olanağını sağlamaktır. Spor, öğrencilerimize kendini ifade edebilme, özgüven kazanma, toplumsal ilişkiler konusunda daha verimli olabilme olanağı sağlar. Beden Eğitimi derslerimizde müfredat gereği bütün branşlar hakkındaki genel bilgilerin yanı sıra ilk yardım, sporcu sakatlıkları ve beslenme ile ilgili bilgiler de verilmektedir.
Zümremiz basketbol, voleybol, futbol, tenis, yüzme, jimnastik ve modern dans branşlarında kulüp çalışmaları yapmaktadır. Voleybol, basketbol, futbol, yüzme branşlarında okullar arası yarışmalara katılacak takımlar oluşturmaktadır. Milli bayramlarda ve önemli günlerin yıl dönümlerinde sportif karşılaşmalar düzenlenmektedir.
Öğrencilerimizi ders stresinden biraz olsun uzaklaştırmak, onlara kazanma ve kaybetme duygusunu öğretmek amacıyla sınıflar arası basketbol, futbol ve voleybol branşlarında müsabakalar düzenlemekteyiz. Başarılı olan sınıflardaki öğrencilerimize kupa, madalya veya başarı belgesi vermekteyiz.
YAZARLIK ATÖLYESİ
Programın amacı; gramer açısından düzgün, edebi açıdan nitelikli metinler kaleme alabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. Edebiyat, kaynak taraması ve gözlem, imla kuralları, planlı ve etkili yazma, edebi türler, anlatım teknikleri, metin inceleme, vb. çalışmalar dersin içeriğinde yapılan çalışmalardır.
HAYAT BECERİLERİ
Öğrencilerle şehir kültürü, finansal okur yazarlık, sosyal medya kullanımı, şehir kültürü elde etme gibi alanlarda çalışmalar yaptırılarak hayata hazırlama konusunda farkındalık yaratma ve temel becerileri elde etmelerini sağlamayı amaçlayan bir derstir.
İŞLETME VE TEKNOLOJİ
Öğrencilere bilgi teknolojileri alanında eğitim vermeyi amaçlayan ve onlara mesleki alanda eğitim alma fırsatı sunan bir derstir. Bilgi teknolojilerinde iletişim ana temasıdır. Öğrenciler bu programı tamamladıklarında, hitap edilen hedef kitleye uygun bir şekilde iletişim kurmayı, bilişim teknolojileri endüstrisini ve sektördeki iş olanaklarını, farklı bilişim teknolojileri araçlarını kullanmayı öğrenirler.
DÜŞÜNME BECERİLERİ
Programın amacı; bilişsel süreçleri farklı olan öğrencilerin bilişsel performanslarını geliştirici çalışmalar ile öğrenme sürecini desteklemektir. Programın içeriğini oluşturan alanlara yönelik faaliyetler sınıflarda “Düşünme Becerileri” dersi olarak haftada bir ders saati olarak yürütülmektedir.