AKADEMİK BİRİMLER

ÖZEL ANAKENT LİSESİNDE, EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE ARAŞTIRMAYI DESTEKLEMEK, ÖĞRENCİNİN DÜŞÜNSEL VE FİZİKSEL GELİŞİMİNİ SAĞLAMAK, SORAN – SORGULAYAN, ARAŞTIRAN, NEYİ NEREDE BULACAĞINI BİLEN ÖĞRENCİLER YETİŞTİRMEK ANA HEDEFİMİZDİR.

SÖZEL DERSLER

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ;

Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde amacımız; öğrencilerimizin akademik seviyelerini yükseltmelerinin yanında yurt ve dünya sorunlarına duyarlı, aynı zamanda evrensel boyutta düşünen insanlar olmalarını sağlamaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın öngördüğü Türk ve Dünya Edebiyatı, Türk Dili, Kompozisyon derslerinin verilmesi, dil ve anlatım yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması; ayrıca üniversite giriş sınavlarında çıkabilecek Türkçeyi anlama ve uygulamaya yönelik soruları cevaplandırmak için gerekli bilgiler “Öğrenci Merkezli Eğitim” modeline göre aktarılmaktadır. Öğrencilerin, Türkçeyi rahat, etkili ve güzel bir şekilde kullanabilmeleri, duygu ve düşüncelerini doğru ifade edebilmeleri için çalışılmaktadır. İşlenen konularla ilgili düzenli test çözümü yapılmakta ve eksikler tespit edilip etütlerde bu eksikler üzerinde durulmaktadır.

Kültür ve Edebiyat kulübünde ise amacımız; öğrencilerinin çağdaş Türk ve dünya edebiyatından önemli sanatçıları ve eserlerini tanımalarını, yazı yazma, söz söyleme, şiir yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. Şiir dinletileri ve okulumuza gelen değerli yazarlarla sohbetler; edebiyatımıza öğrencileri bir adım daha yaklaştırmaktadır.

Öğrencilerin sanatsal değerlere olan ilgilerini arttırmak amacıyla her yıl tiyatro, sinema, müze ve kütüphanelere çeşitli geziler düzenlenmektedir. Öğrencilerimize günde bir gazete, haftada bir dergi, ayda bir kitap okumaları için önerilerde bulunulur. Daha sonra öğrenciler okudukları gazete, dergi ya da kitapların tanıtımını çeşitli etkinliklerle gerçekleştirir.

Bu çalışmalar doğrultusunda, gençler Türkçeyi doğru ve düzgün kullanabilen, okuyan, okuduğunu anlayan, anladıklarını ifade edebilen, kendi kültürünü ve dünya kültürlerini tanıyan ve yorumlayabilen, düşünce yeteneği gelişmiş, kendine güvenen, sosyal etkinliklerde aktif rol alabilen bireyler olarak yetiştirilirler.

SOSYAL DERSLER

Sosyal Dersler zümresi; tarih, inkılap tarihi, coğrafya, felsefe, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerini kapsamaktadır.

Bölümümüzde;

✓  Okuyan, araştıran, analitik düşünen, doğaya ve çevresine duyarlı, sanatsal etkinlikleri takip eden, yaşadığı toplumu çağdaş uygarlık seviyesine çıkarmayı hedefleyen laik, demokratik ve Atatürkçü gençler yetiştirilir.

✓  Ders içi ve ders dışı eğitim faaliyetleri birbirini tamamlayacak ve bütünleyecek biçimde planlanır ve dersler “Öğrenci Merkezli Eğitim” modeline göre yürütülür.

✓  YKS’de başarılı olmak adına bilgi depolayan değil, öğrendiğini kullanabilen, analiz edebilen öğrenciler yetiştirilir. Metin çözümlemeleri; şema ve grafik çizimleri, bilgisayar teknolojileriyle konular görsel hale getirilir. Konuların sınıf dışında da (coğrafi alanlar, müzeler, tarihi mekânlar ve kültür merkezlerine düzenlenen geziler ile) pekiştirilir ve araştırma – inceleme gezileri düzenlenir.

✓  Öğrencilerimiz her gün ilk dersle birlikte, güne 15 dk. kitap okuyarak başlarlar.

TARİH;

Tarih derslerinde amacımız; Atatürk ilke ve inkılâpları ışığında, demokratik, çağdaş, sorgulayan, güncel ve topluma ait sorunlara duyarlı, sebep sonuç ilişkisi kurarak günümüz olaylarına geniş çerçevede bakabilen dünya vatandaşı bireyler yetiştirmektir.

Derslerimizde;

✓  Yalnızca günümüzü değil, geleceği biçimlendirmede de rolü olduğunu kavrayan, günümüz insanlarının yanında geçmişte yaşamış toplumlara ve ayrıca gelecek kuşaklara karşı da toplumsal sorumluluklarının olduğunun bilincinde olan ulusal ve evrensel değerlere saygılı, özgüveni yüksek bireyler yetiştirilir.

✓  İl içi ve il dışı gezileriyle öğrencilerin yakın ve uzak çevrelerinin farkına varmaları, doğal güzelliklerimizi ve tarihi özelliklerimizi tanımaları, sahip çıkmaları ve koruma bilinci geliştirilir.

✓  Öğrencilere, tarihsel anlatıları yazılı ve sözlü ifade ederken Türk dilini doğru ve etkili kullanma becerisi kazandırılır.

✓  Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlerin önemini kavratarak bunların korunması ve geliştirilmesi konusunda duyarlı bireyler yetiştirilir.

✓  Tarihin sadece siyasi değil, ekonomik, sosyal ve kültürel alanları kapsadığını fark ettirerek hayatın içinden insanların da tarihin öznesi olduğu bilincini kazandırılır.

COĞRAFYA;

Coğrafya dersinin amacı; öğrencilerin yaşadıkları alandan başlayarak ülkemizle ve tüm dünya ile ilgili coğrafi bilinç kazanmaları ve gelecekteki yaşantılarında etkili bir şekilde kullanabilecekleri bir donanıma sahip olmalarıdır.

Derslerimizde;

✓  Konular yapılandırmacı yaklaşım temelinde öğrenci merkezli bir yapı içerisinde işlenir.

✓  Haritalar, filmler, fotoğraflar ve animasyonlarla destekli powerpoint sunumlarla kalıcı öğrenme sağlanır.

FELSEFE GRUBU;

Felsefe grubu; psikoloji, sosyoloji, felsefe ve mantık derslerini kapsar.

Felsefe dersinin amacı; öğrencilerin yaşadığı topluma, dünyaya ve kendine ilişkin eleştirel sorgulayıcı tutumun geliştirmesidir. Bu nedenle öğrencilerin derste aktif olması kişisel fikirlerini konulara paralel olarak koruyabilmesi önemlidir.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ;

Okulumuzda Türk Milli Eğitim politikasının genel amaçlarına ve laiklik ilkesine uygun, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi eğitimi verilmektedir. Atatürkçülüğün, milli birlik ve beraberliğin, insan sevgisinin dini ve ahlâkî yönden pekiştirilmesini amaçlıyoruz. Müslümanlık, Musevilik, Hıristiyanlık ve diğer dinler hakkında bilgilere yer vermek suretiyle öğrencilerimizin inanç ve kültür dünyalarına genişlik kazandırarak başka dinden olanlara karşı daha toleranslı ve anlayışlı davranmalarını sağlamayı, iyi ahlâklı ve faziletli insanlar yetiştirmeyi temel ilke olarak kabul ediyoruz.

SAYISAL DERSLER

“Matematiğin hiçbir dalı yoktur ki; ne kadar soyut olursa olsun, bir gün gerçek dünyada uygulama alanı bulmasın.”
“Lobachevsky”

Sayısal Dersler zümresi; Matematik, geometri derslerini kapsamaktadır. Yenilikçi, gelişmeleri yakından izleyen deneyimli ve uzman öğretmen kadromuzla; derslerimizde ezberden uzak, problem çözmede öğrencinin akıl yürüterek yaratıcı çözümler bulmasını sağlamaya yönelten yöntemler izleriz. Amacımız öğrencilerimizin özgüveni ve farkındalığı yüksek, sorunlar karşısında analiz yaparak çözüm üreten, kazandığı bilgi ve becerilerini yeni durumlara transfer edebilen, kendi ayakları üzerinde durabilen, insanlığın ve ülkesinin gelişimini öncelikleri arasında bulunduran, laik, demokrasinin ve cumhuriyetin değerlerini benimsemiş, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı bireyler olarak yetiştirmektir.

Matematik öğretiminde temel ilke; matematiksel düşünme sistemini kazandırmak, matematiğin sistematik bir bilgi ağı olduğunu kavratmak ve evrensel bir dil olduğunu ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerimiz temel matematiksel beceriler olan problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme, iletişim kurma, duygusal ve psikomotor gelişim gibi becerilere dayalı yeteneklerini geliştirerek gerçek hayattaki problemlere uygularlar. Geometri dersi ise doğayı nasıl algıladığımızla yakından ilişkilidir. Amacımız öğrencinin gözlem ve incelemelerinin sonucunda genellemeler yapabilmesidir. Böylece kavramları ezberlemek yerine çok daha üstün ve kalıcı bilgiler edinir.

Derslerimizde genel olarak;

✓  M.E.B. tarafından belirlenen matematik programı uygulanır.

✓  Öğrencilerin matematik dilini anlaması ve kullanması sağlanır.

✓  Matematiğin diğer bilimlerle ilişkileri kavratılır.

✓  Günlük hayatta karşılaştıkları problemleri matematiksel bilgi ve becerilerini kullanarak çözebilmeleri sağlanır. Bunun için ayrıca geziler ve yarışmalar düzenlenir, okulumuzun dışındaki kurumların düzenlediği yarışmalara katılınır.

✓  Güncel teknolojik araç – gereç ve yazılımları (akıllı tahta – projeksiyon – bilgisayar – scientific work place, vb.) kullanılır.

✓  Matematik ve düşünce gücünü geliştirici oyunlar oynanır.

✓  Günlük ve hafta sonu verilen ödevlerle konular pekiştirilir.

✓  Alınan geri dönüşlerle (yazılı sınav, ünite değerlendirme sınavları, üniversiteye giriş sınavı denemeleri, vb.) eksikler tespit edilerek gerek ders içinde gerekse etütlerle tamamlama çalışmaları yapılır.

Hazırlık sınıflarımızda; haftada 4 ders matematik yapılmaktadır. 1 ders saatinde İngilizce matematik terminolojisi öğretilmektedir. Diğer 3 ders süresince öğrencinin matematik altyapısındaki eksikler tamamlanır ardından lise Matematik eğitimine hazırlanması sağlanır. Ayrıca matematik oyunları ve bulmacalarla eğlenerek öğrenmesi amaçlanır.

9. ve 10. sınıflarımızda; haftada 7 ders matematik yapılarak M.E.B. tarafından belirlenen ders programı uygulanır. Ayrıca küçük sınav ve oyunlarla öğrencinin ilgisinde süreklilik sağlanır. Üniversite giriş sistemine farkındalığı sağlamak amacıyla düzeye uygun denemeler yapılır. 10. sınıflarımızda ayrıca bir ders saatinde üniversite giriş sınavına hazırlık çalışması yapılır.

11. sınıflarımızda; haftada 7 ders M.E.B. tarafından belirlenen ders programı, 3 ders ise üniversite giriş sınavına hazırlık çalışması uygulanır. Deneme sınavlarının sayısı önceki sınıflara göre daha fazladır. Sonuçları analiz edilerek bireysel ve genel tamamlama çalışmaları yapılır.

12. sınıflarımızda; M.E.B. tarafından belirlenen ders programının yanı sıra yoğun üniversite giriş sınavına hazırlık programı uygulanır. Haziran ve Ağustos aylarında başlayan bu program boyunca çok sayıda yapılan deneme sınavlarının sonuçları da analiz edilerek öğrencilerin eksikleri tamamlanır. Rehberlik birimi ve diğer zümrelerle işbirliği kurularak öğrencinin bu aşamayı en uygun koşullarda atlatması sağlanmaya çalışılır.

FEN DERSLERİ

Fen Dersleri zümresi; Fizik, kimya, biyoloji derslerini kapsamaktadır. Yenilikçi, gelişmeleri yakından takip eden deneyimli ve uzman öğretmen kadromuzla;

✓  Problem çözmede yaratıcı, akıl yürütebilen, ezberden uzak, matematik ve fen derslerinin kültürler arası iletişim dilini kullanabilen öğrenciler yetiştirmekteyiz.

✓  Öğrencilerimizi özgüveni yüksek, olayların farkında olan, karşılaştığı sorunlar karşısında analiz yaparak çözüm üreten, kendi ayakları üzerinde durabilen, kazanılan bilgi ve becerileri farklı konulara transfer edebilen, topluma faydalı, laik, demokratik ve Atatürk ilke ve inkılâplarına yürekten bağlı bireyler olarak yaşama hazırlıyoruz.

✓  YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) çalışmalarımız; 9. sınıftan başlar. Bu çalışmalar kapsamında öncelikle öğrencilerin bilgilerini pekiştirici çalışmalar veya testler uygulanır. Bu sınavlardan alınan sonuçlar ölçme değerlendirme uzmanımız tarafından belirli analizlerden geçirilir ve öğrencilerin bireysel olarak eksiklikleri belirlenir. Bu eksiklikleri tamamlayıcı etüt çalışmaları yapılır. Bunlara ek olarak işlenen konuların düzenli tekrarı testlerle pekiştirilir. Öğrencilerin zaman yönetimi becerisi edinmesi sağlanır.

✓  Öğrencilerin Fen derslerinde öğrendiklerini, günlük hayata uygulayabilmeleri en önemli hedeflerimizdendir. Bunun için geziler, yarışmalar ve laboratuvar çalışmaları titizlikle uygulanır.

✓  Öğrencilerimize derslerdeki çalışmalarına paralel olarak bilimsel yarışmalara (TÜBİTAK proje yarışması, AREL aktif deney yarışması, MEF proje yarışması) katılarak bilimsel düşünme ve proje geliştirme becerileri kazandırılmaktadır.

✓  Ulusal ve uluslararası her yıl belirlenen yarışmalara katılınır.

FİZİK;

Fizik evrenimizdeki doğal olayların anlaşılmasıyla ilgili deneysel gözlemler ve nicel ölçümlere dayanan temel bir bilim dalıdır. Doğayı anlama, doğal olayların neden ve sonuçlarını öğrenme ve bunları matematiksel metotlarla ifade etme fiziğin işidir. Burada amaç doğaya insanlığın yararına olacak şekilde yön verebilmektir. Tüm doğa bilimlerinin kaynağı fiziktir ve tüm mühendislik dalları fizik prensiplerini kullanır.

Öğrencilerin yaptıkları ve yaşadıkları pek çok olayın temelinin fizik kanunları olduğunun algılanmasına çabalanarak öğrencilerin ilgisini uyandırmak ve başarıyı elde etmek amaçlanmaktadır. Fiziği görsel olarak algılatmak için okul dışı sergi ve bilim müzesi gezilerine götürülmesi sağlanmaktadır.

Öğrencilerimizin diğer okullardaki öğrencilerle bir kıyas yapılması ve bilgide ne düzeyde olduklarını ölçmemiz için bazı üniversite ve kurumların yaptığı sınavlara hazırlamaktayız.

Ders materyalleri;

✓  Laboratuvar çalışmaları,

✓  Powerpoint sunumları,

✓  Görsel videolar,

✓  Modeller, slayt ve cd’ler,

✓  Sürekli bilimsel yayınlar, kitaplar,

✓  Aylık YKS denemeleri,

✓  Konu tarama testleri,

✓  Ek ders kitabı ve testleri.

KİMYA;

Kimya dersinin amaçları;

✓  Madde ve maddeler arası etkileşimler ile ilgili bilgi edinmek, bu bilgilerin tarihsel gelişimi, bireysel, sosyal, ekonomik ve teknolojik dünyaya etkileri ve çevre ile ilişkiler paralelinde bir bilinç geliştirmek,

✓  Konulara özgü veri ve bilgilerden yararlanarak kavram ve modellere ulaşma yeteneği; bu kavram ve modellerin açıklanmasında kimya terimlerini kullanma becerisi; gözlem, deney, veri toplama gibi becerilerden problem çözmeye geçiş ve üst düzey iletişim ilişkilerine uyum sağlamak,

✓  Kendine, çevresine, topluma ve başkalarının görüşlerine saygı, kimyanın çeşitli alanlarında farklı görüşleri eleştirel bir gözle karşılaştırma alışkanlığı kazandırmak,

✓  Maddenin yapısı, çeşitleri, kimyasal tepkimeler, temel kimya yasaları ve benzeri konularda bilgilenmeleri sağlamak,

✓  Kimyanın günlük yaşantımızdaki yeri ve öneminin anlaşılabilmesi için gezi ve araştırmalara yer vermek,

✓  Kimyanın diğer disiplinlerle ilişkisini örneklerle vurgulamak.

Ders materyalleri;

✓  Müfredata uygun deneylerin ve araştırma projelerinin yapılabilmesine uygun kimya laboratuvarı,

✓  Projeksiyon,

✓  Modeller, slayt ve cd’ler,

✓  Bilimsel yayınlar, kitaplar,

✓  YKS denemeleri,

✓  Konu tarama testleri.

BİYOLOJİ;

Düşünen, kendini geliştirmeye açık, inisiyatif kullanabilen, çok yönlü, araştırmacı, değişime uyum sağlayabilen, zaman yönetimi yapabilen, yaratıcı bireylerin yetiştirilmesinde Biyoloji dersinin önemi büyüktür. Biyoloji ve sağlık bilgisi derslerinin öğretim programlarında belirtilen konular, bilimsel düşünceyi esas alarak öğrencilere aktarılır, araştırma ve deneylerle öğrencilerin derse ve teknolojiye olan ilgisini artırılır böylece biyoloji dersinde daha istekli ve ısrarlı olmaları sağlanır.

Biyoloji derslerinde;

✓  Bilimin kültüre nasıl katkıda bulunduğuna ilişkin bilgileri tartışabilen,

✓  Biyolojiye ilişkin çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan,

✓  Bilimsel değerlerin birey, toplum ve çevre açısından önemini fark eden,

✓  Günlük hayatla ilgili sorunların çözümünde biyoloji bilgisini kullanan,

✓  Karşılaşılan problemlerin çözümünde bilimsel metodu kullanan,

✓  Biyoloji ile ilgili meslekler için gerekli bilişsel ve duyuşsal temelleri oluşturan,

✓  Sahip olduğumuz biyolojik zenginliklerin tanınmasına ve korunmasına yönelik gerekli bilinci kazanmış bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Ayrıca biyoloji dersinin günlük yaşantımızla iç içe geçtiği durumlar tam donanımlı laboratuvarlarımızda deneylerle pekiştirilir. Her yıl bilimsel yarışmalar ve bilim şenlikleri gibi etkinliklerle öğrencilerin bilimsel düşünme becerileri geliştirilir. YKS çalışmaları, konu testleri ve deneme sınavlarıyla öğrenme ortamı zenginleştirilir. Çalışma kağıtları ve düzenli ödev sistemiyle, etüt derslerinde bireysel veya grup çalışmalarıyla birebir öğrenme ortamı oluşturulur. Ayrıca her sınıfta bulunan projeksiyonlar aracılığıyla tam öğrenme için videolar, animasyonlar gösterilir. Biyolojinin diğer disiplinlerle ilişkisi örneklerle vurgulanır. Öğrencilerin bilimsel okuryazar olmaları için bilimsel yazıları takip etmeleri sağlanır. Öğrenciler biyolojiyi görsel olarak daha iyi özümseyebilmeleri için okul dışı sergi ve bilim müzelerine götürülür.

Ders materyalleri;

✓  Müfredata uygun araştırma ve deneylerin yapılabilmesi için gerekli donanıma sahip biyoloji laboratuvarı,

✓  Modeller, slayt ve cd’ler,

✓  Bilimsel yayınlar,

✓  Soru bankaları, konu tarama testleri,

✓  YKS denemeleri.

YABANCI DİLLER

Anakent Koleji’nde birinci yabancı dil olarak İngilizce eğitim verilmektedir. İkinci yabancı dil olarak ise Almanca eğitim verilmektedir. İngilizce bölümü dinleme, konuşma, okuma, yazma ve eleştirel düşünme becerileri kazandırmaya yönelik bir programla (Dil Gelişimi Dosyası – Avrupa Dil Pasaportu) öğrencilerinin en iyi şekilde İngilizce öğrenmelerini amaçlar. Okulumuzda yabancı dil eğitimi anaokulunda İngilizce eğitimi ile başlar ve lise son sınıfına kadar devam eder. Almanca eğitimi ise ilkokul 3. sınıfta başlar ve lise son sınıfına kadar devam eder. Okulumuzda uygulanan koçluk sistemi ile her öğrencinin gelişimi adım adım takip edilir ve velilerimize geri dönüşüm sağlanır.

Bu çerçevede;

✓  Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri yoluyla öğrencilerin dilbilgisini doğru kullanmalarını sağlamak,

✓  Öğrencilerin çeşitli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak kendilerini akıcı ve doğru biçimde ifade edebilmelerini sağlamak,

✓  Öğrencileri bağımsız okuma alışkanlığı edinmeye ve bu alışkanlığı hayat boyu sürdürmeye teşvik etmek,

✓  Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek,

✓  Değişik türde eğitici materyaller kullanarak öğrencilerin okuma, yazma ve ders çalışma alışkanlıklarını sağlam temeller üzerine oturtmak,

✓  Eleştirel düşünceyi sözel ve yazılı olarak geliştirmek,

✓  Araştırma becerilerini geliştirmek,

✓  Ders içinde teknolojik araçların kullanımını sağlayarak öğrencilerin ilgisini, yaratıcılığını geliştirmek ve bağımsız okuma çalışmalarını teşvik etmek,

✓  Öğrenci ve öğretmenin birbirine saygılı davranmasını sağlamak için sınıfta güven duyulan bir öğrenme ortamı sağlamak,

✓  Öğrencilerin kendilerine saygı ve öz güven duymalarını sağlamak,

✓  Çeşitli okuma kaynaklarını kullanarak öğrencilerin kişisel ve kültürel gelişimlerini sağlamak,

✓  Farklı kültürlere karşı öğrencilerin olumlu bir tutum sergilemelerini, değer vermelerini ve saygı göstermelerini sağlama.

İNGİLİZCE DERSİ KÜLTÜR POLİTİKASI;

Liseden mezun olan öğrencilerimiz;

✓  Resmi veya anadili İngilizce olan ülkeler hakkında genel bilgi sahibidirler,

✓  Okutulan kitaplarda konusu geçen ülkelerin – Hindistan, Amerika, İngiltere, Afrika vb. müziği, resmi, edebiyatı, modası, gelenekleri, dini, milli ve dini bayramları vb. hakkında bilgi sahibi olur ve kendi kültürleriyle karşılaştırırlar,

✓  Yazım türlerini ve özelliklerini tanır ve kullanabilirler (hikaye, rapor, makale gibi),

✓  İngilizce yapılan panel ve münazaralara katılırlar,

✓  İngilizce yayın yapan TV kanallarını, bu dildeki filmleri, belgeselleri, yarışmaları vb. izlerler.

İKİNCİ YABANCI DİL EĞİTİMİNDE (ALMANCA-İSPANYOLCA) KÜLTÜR POLİTİKAMIZ;

Okulumuz 12. sınıfı bitiren öğrencinin verilen öğretim programının gereğini yerine getirdiği takdirde Avrupa standartlarında A2 düzeyinde Almanca becerilerine sahip olması hedeflenmektedir.

Bu çerçevede;

✓  Öğrencinin yeni bir dil öğrenmeye karşı yapıcı bir ilgi duyması, diğer ülkelerin kültürlerine yakınlaşması, kültürler arası farkındalıklarının artması ve çevresi ile fikir alışverişi yapması,

✓  Öğrencinin ilgi alanına giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının standart konuşmaları ana hatlarıyla anlayabilmesi,

✓  Bir öyküyü anlayabilmesi, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilmesi ve bu konudaki izlenimlerini belirtebilmesi hedeflenmiştir.

Ayrıca öğrencilerimiz İngilizce eğitiminde “Cambridge ESOL – TOEFL” ve Almanca eğitiminde “FIT” gibi uluslararası geçerliliği olan dil sınavlarına hazırlanır.

UYGULAMALI DERSLER

BEDEN EĞİTİMİ;

Türkiye’de ve İstanbul’da almış olduğu sportif derecelerle ülkemizin önde gelen kolejlerinden olan okulumuz “Akademik ve Sportif Vizyonu” ile beden eğitimi derslerinde; yeniliklere açık, gündemi takip eden, branşlarında akademik kariyerleri yüksek eğitimcileri ile öğrencilerini özgüveni yüksek, liderlik ruhu gelişmiş, karar verebilen, takım olgusunu yaşama taşıyabilen kişiler olarak yetiştirmektedir.

Anakent Okullarında öğrenciler, yıl içindeki beden eğitimi derslerinin yanında, kış spor okulu, yaz spor okulu ve okullar arası il – ilçe müsabakalarına hazırlanırken almış oldukları antrenman eğitimiyle becerilerini geliştirmekte ve sergilemektedirler. Basketbolda bu başarılar il düzeyini aşmış ve Türkiye Şampiyonası için final müsabakalarına kadar ilerleyen yolda çeşitli illerde yapılan turnuvalarda mücadele edilmektedir. Türkiye şampiyonasına katılabilmek için İstanbul’da ilk 5 içine girmek zorunda olan takımımız; bir kez İstanbul 2.’liği, 4 kez İstanbul 3.’lüğü ile final gruplarına gitmeye hak kazanmıştır.

Ayrıca okulumuz; futbol, voleybol, atletizm, masa tenisi ve halk oyunları branşlarında il – ilçe düzeyinde okullar arası yarışmalara katılmaktadır ve bu yarışmalarda çeşitli dereceler alınmıştır. Branşlarında başarılı olan sporcu öğrenciler; kulüpleriyle iş birliği yapılarak, aktif sporculuk yaşamları ile eğitimlerinin aksamadan yürütülmesi için desteklenerek yönlendirilmektedirler. Vizyonu geniş bir spor kültürüne sahip olan okulumuzda beden eğitimi ve spor derslerinde, başarılı sporcu öğrencilerimize, ilkelerimizden ödün vermeden, her zaman çalışma olanağı sağlamaktayız.

Tüm öğrencilerimize başarılı bir spor geleceği dileriz.