EĞİTİM/ÖĞRETİM

EĞİTİM AMACIMIZ

ÖZEL ANAKENT İLKOKULUNDA, EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE ARAŞTIRMAYI DESTEKLEMEK, ÖĞRENCİNİN DÜŞÜNSEL VE FİZİKSEL GELİŞİMİNİ SAĞLAMAK ANA HEDEFİMİZDİR. DERSLERİMİZİN İŞLENİŞİNDE TEMEL AMAÇ “TAM ÖĞRENME” NİN SAĞLANMASIDIR.

Özel Anakent İlkokulu, öğrencilerinin bilgiye ulaşma, ondan yararlanma, onu geliştirme yöntemlerini öğrenmelerini ilke edinmiştir. Bu anlamda Özel Anakent İlkokulunda “Yaşayarak Öğrenme / Total Physical Response” sistemi uygulanmaktadır.

Yaşayarak Öğrenme sistemini desteklemek ve öğrenmeyi kalıcı hale getirmek için UbD (Understanding by Design) Modeli uygulanmaktadır. UbD merkezine öğrencilerde derin ve kalıcı anlamayı alan, öğretmenin yeterliliklerine güvenerek program geliştirme sorumluluğunu onların eline veren yenilikçi ve kapsamlı bir modeldir.

İlkokul 4. Sınıftan itibaren “Branşlaşma Sistemi” uygulanmaktadır. 4. Sınıflarımızda Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersleri branşı sınıf öğretmeni olan ayrı ayrı öğretmenler tarafından okutulmaktadır. Buradaki amacımız ortaokul ve lisedeki gibi dersleri profesyonel hale getirip farklı bir anlayışla öğrencilerimizi ortaokulumuza hazırlamaktır.

Çocuklarımız ve gençlerimiz, geleceğimizin şekillendiricisi olacaklar, onların eğitimi ve öğretimi ne kadar sağlam olursa geleceğimiz de o kadar güvenli olacaktır. Geleceğimizi emanet edeceğimiz gençleri en doğru şekilde yetiştirmek, birinci hedefimizdir.

Bu öğrenme sürecinde öğrencilerimize, öğrendiklerini pekiştirmek amaçlı ev çalışmaları verilir. Bu çalışma sayfaları anlatılan konuların tekrarının yapılarak pekiştirilmesini sağlar. Bu çalışmanın materyalleri çalışma kitaplarından, sene başı alınan kaynak kitaplardan, ya da öğretmenin hazırladığı çalışma kâğıtlarından olabilir. Verilen materyaller bir sonraki gün, ilgili öğretmen tarafından kontrol edilir. Öğretmenin kontrol ettiğini gösteren ve kendisinin belirlediği bir simge konulur. Yanlış yapılan ya da yapılamayan sorular üzerinde durulur.

Anakent İlkokulu’nda Pazartesi günleri; Öğrencinin kendi ilgi alanına göre araştırma, okuma, resim-müzik gibi bir hobisiyle ilgili üretmek üzere çalışmalar yapacağı serbest çalışmalar / Çarşamba günleri; İngilizce dersinin / Salı ve Perşembe günleri; Sınıf öğretmenlerinin / Hafta sonu için; Cuma günleri hem sınıf öğretmenlerinin, hem de İngilizce öğretmenlerin pekiştirme amaçlı çalışma sayfaları verilerek öğrenme süreçleri takip edilir.

Bir kez ödevini yapmayan öğrenci ile sınıf öğretmeni görüşerek gerekli uyarıları yapar ve gün içinde ödevleri yapmasını sağlar. İkinci kez yapmadığında sınıf öğretmeni tarafından veli telefonla aranarak destek istenir. Üçüncü kez ödevini yapmayan öğrenciyi sınıf öğretmeni rehberlik birimine sevk eder. Rehberlik birimi öğrenci ile gerekli görüşme ve çalışmaları yaparak veliyi bilgilendirir.

BU HEDEF DOĞRULTUSUNDA BİR ANAKENT İLKOKUL ÖĞRENCİSİ;

ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCENİN IŞIĞINDA, DEMOKRATİK  /  OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMIŞ, TÜRKÇE’Yİ DOĞRU KULLANABİLEN  /  BİR YANDAN YAŞAMA, BİR YANDAN DA ÜST ÖĞRETİM KURUMLARINA HAZIRLANABİLEN  /  İKİ YABANCI DİLİ KONUŞABİLEN  /  SANATSAL BEĞENİSİ VE ESTETİK ANLAYIŞI GELİŞMİŞ  /  KENDİSİYLE BARIŞIK, ÜRETKEN VE YENİLİKLERE AÇIK  /  BARIŞTAN YANA, ULUSAL VE EVRENSEL DEĞERLERE SAHİP  /  ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMİŞ, BİLGİDEN BİLGİ ÜRETEBİLEN  /  KENDİ HAK VE SORUMLULUKLARINI BİLEN, BAŞKALARININ HAK VE DÜŞÜNCELERİNE SAYGILI OLAN  /  KÜLTÜR VE SANATA DEĞER VEREN  /  ÖZGÜR, ÖZGÜN VE BİLİMSEL DÜŞÜNCE YETENEĞİ İLE DONANMIŞ  /  TOPLUMSAL DEĞERLERE SAYGI DUYAN, KENDİ DEĞERLERİNİ DE YAŞAYABİLEN  /  GİRİŞİMCİ, ARAŞTIRAN, SORGULAYA, KENDİNE GÜVENEN  /  İNSİYATİF KULLANABİLEN  /  TOPLUMA VE ÇEVREYE KARŞI SORUMLULUK TAŞIYAN  /  EMEĞE DEĞER VEREN  / ETKİN İLETİŞİM KURABİLEN  /  SOSYAL DAYANIŞMAYA İNANAN  /  EN AZ BİR SPOR BRANŞI İLE YAKINDAN İLGİLENEN  /  TEKNOLOJİYİ ÖĞRENEN VE KULLANAN  /  BİREYSEL FARKLILIKLARIN FARKINDA OLUP KENDİNİ BU YÖNDE GELİŞTİREBİLEN MUTLU BİREYLER OLARAK MEZUN OLUR.