ÖZEL ANAKENT İLKOKULUNDA, EĞİTİM VE ÖĞRETİM SÜRECİNDE ARAŞTIRMAYI DESTEKLEMEK, ÖĞRENCİNİN DÜŞÜNSEL VE FİZİKSEL GELİŞİMİNİ SAĞLAMAK, SORAN – SORGULAYAN, ARAŞTIRAN, NEYİ NEREDE BULACAĞINI BİLEN ÖĞRENCİLER YETİŞTİRMEK ANA HEDEFİMİZDİR.
TÜRKÇE
Türkçe derslerinde çalışmalarımızın amacı; çocuklarımızın kendilerini ve dünyayı doğru anlamlandırmalarına olanak sağlamak, dilimizin güzelliklerini, özelliklerini ve olanaklarını keşfetmelerine yardımcı olmak ve gelecekte kendilerini doğru ve eksiksiz ifade etmelerine olanak sunmaktır.
Okumanın önemini kavratmak ve öğrencilerimizde okuma alışkanlığı geliştirmek adına öğrencilerimize her ay bir kitap seçiyor ve okudukları kitapları sunum, ödev ya da küçük sınavlarla değerlendiriyoruz. Ayrıca bu konuda çeşitli yarışma ve ödüller ile kitap okuma bilincini kazandırmayı hedefliyoruz.
Türk ve dünya eserlerinden örnek eserleri incelemek yoluyla ulusal, evrensel, ahlaki ve estetik değerleri öğrencilerimize kazandırıyoruz. Okunan eserler üzerinde kişisel yorum yapabilme, analiz ve sentez basamaklarını uygulayabilme yetilerini kavratıyoruz. Bu çalışmalarla hedefimiz öğrencilerimizin kişisel zevklerini geliştirirken iyiyi, doğruyu, güzeli seçebilmelerini sağlamaktır.
İlkokulda “İşbirlikli Okuma Çemberi” isimli dersi görmeye başlıyoruz. “İşbirlikli Okuma Çemberi” aslında okuma yapmada kullanılan bir yöntemdir. Özel Anakent Koleji olarak bu yöntemi ders haline getirerek öğrencilerin okuma-anlama becerilerinin geliştirmeyi amaçladık. Aynı zamanda grupla bir arada çalışma alışkanlığının desteklenmesi açısından da çok faydalı bir ders olduğunu düşünüyoruz. Bireysel olarak okunan kitapların kazanımlarının grupta paylaşılması tüm grubun zenginleşmesine imkan vermesini sağlamaktadır.
Ders işlenişleri sırasında aktif ve katılımcı bir ortam oluşturuyor, öğrenmeyi öğretmeyi kavratıyoruz. Sınıf içi ve sınıf dışı pek çok etkinlik yoluyla öğrencilerimizin kendilerini ifade etmelerine olanak sunuyoruz. Yazılı ve sözlü anlatım güçlerini destekleyerek topluluk karşısında kendilerini ifade edebilecekleri etkinlikler düzenliyoruz.
Derslerimizde öğretim yöntem ve tekniklerini çeşitlendiriyor, bireysel farklılıkları göz önüne alarak her çocuğa hitap ediyoruz. Teknoloji destekli proje ve performans tabanlı bireysel gelişim sürecinin dikkate alındığı bir öğretim modeli uyguluyoruz.
Türkçe dersinde öğrencilerimizin her açıdan tam donanımlı, kendini doğru ifade edebilen, özgüveni yüksek ve katılımcı bireyler olmalarını hedefliyor; dinamik, çağdaş ve katılımcı bir anlayışla çalışmalarımıza devam ediyoruz.
MATEMATİK
Matematik dersinde temel hedefimiz öğrencilerimize yaratıcı ve eleştirel düşünme, iletişim, problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme, duyusal ve davranışsal gelişim gibi temel matematiksel becerileri kazandırmak ve bu becerilerini geliştirmek, edindiği bilgileri ve becerileri hayatının her evresinde etkin ve yetkin biçimde kullanabilecek bireyler yetiştirmektir.
Her şeyin sevmekle başladığı görüşünü kabul eden eğitim sistemimizin önceliği, öğrencilerimize matematik dersini sevdirmektir. Bizler ilk olarak öğrencilerimizde oluşabilecek olan olumsuz tutumlarını ve ön yargılarını ortadan kaldırıyoruz.
Etkin, uygulamaya dayalı ve farklı faaliyetleri bünyesinde bulunduran bir ders anlatım süreci uyguluyoruz. Yaparak yaşayarak öğrenme ortamlarını hazırlıyor. Teknolojiden faydalanarak, proje ve performans etkinlikleri yaparak derslerimizi renklendiriyoruz. Her öğrencinin öğrenme şekli ve hızı farklıdır. Bu gerçeği dikkate alarak her bir öğrencimize ulaşıyor, etütler ile destekliyor, uygulamalar ile konularımızı pekiştiriyoruz.
Hafta içi ve hafta sonları işlediğimiz konuları pekiştirmek üzere öğrencilerimize ödevler veriyor, günlük kontrol ve dönütlerde bulunuyoruz. Bireysel ve grup başarısını oluşturmak adına sunumlar hazırlıyor, sözlü ve yazılı ifadeler ile matematiksel bilgilerimizi ifade ediyoruz. Merak uyandırarak, motive ederek, öğrencilerimizin ön bilgilerini ortaya çıkartıyoruz. Araştırma, tahmin etme, karşılaştırma yapma ve yeni bilgileri kullanma becerisi kazandırma süreçleriyle dersimizi işliyoruz. Değerlendirme basamakları ile de bilgimizi kalıcı hale getiriyoruz. Öz değerlendirme, akran değerlendirmesi ve öğretmen değerlendirmesi ile bu değerlendirme süreçlerini değerlendiriyoruz.
Matematik dersini seven, öğrendiği bilgileri yaşam becerisi haline getirebilen öğrenciler yetiştirmek adına çalışmalarımıza devam ediyoruz.
HAYAT BİLGİSİ
Hayat Bilgisi dersinde temel amacımız kendini, ailesini, ülkesini ve içinde yaşadığı dünyayı anlayan, önemseyen, insan haklarına saygılı, sorumluluk sahibi, Atatürk ilke ve inkılaplarını benimsemiş, laik ve demokratik bireyler yetiştirmektir.
Derslerimizin başarısını artırmak ve her öğrencimizin konu hakimiyetini sağlamak adına, sınıf ortamında tüm yöntem ve tekniklerden yararlanıyoruz. Geçmişini tanıyan, geleceği için çözümler üretebilen, günceli yakalayan, çevresinde olup bitenlere karşı hassasiyet gösteren bireyler yetiştiriyoruz. Güncel dergi ve gazetelerden faydalanıyor, gezi ve gözlemler ile olayları somutlaştırarak öğrencilerimizin başarısını artırıyoruz. Öğrenme ortamımızı aktif ve katılımcı bir hale getiriyor, öğrencilerimizin kendilerini, duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak sağlıyoruz.
FEN VE TEKNOLOJİ (3. 4. SINIFLAR)
Fen ve Teknoloji dersindeki temel amacımız öğrencilerimize, öncelikle bilim ve teknolojiye karşı olumlu bir tutum oluşturmaktır. Bilimsel düşünme becerisini kazandırmak, bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlamak, çevresi ile ilgilenen, gözlemleyen, sorgulayan, analiz sentez gücü gelişmiş, kendini ifade edebilen öğrenciler yetiştirmektir.
Öğrencilerimizin, bilimsel mantığı daha iyi kavrayabilmeleri ve sağlam bir temel oluşturabilmeleri için Fen ve Teknoloji derslerimizde öğrenci merkezli bir yaklaşımla uygulamaya dayalı etkin bir ders ortamı oluşturulmakta ve derslerimiz tam donanımlı laboratuvarlarımızla desteklenmektedir. Ayrıca Fen ve Teknoloji dersini sevdirmek, bilim ile ilgili konulara merak uyandırmak, araştırma ve gözlem yapma isteği oluşturmak için derslerimizi öğrencilerin bütün duyularına hitap etmek üzere CD, video ve posterler kullanarak görsel hale getiriyoruz. Proje, performans, yazılı ve sözlü sınavlar, testler ve genel değerlendirme sınavları ile öğrencilerimizin öğrenme süreçlerini değerlendiriyoruz. Eksiği olan her öğrenci ile bireysel olarak ilgileniyor ve etütler düzenliyoruz.
Öğrencilerimizi Atatürk’ün yolunda bilim ve fen ışığında eksiksiz olarak yetiştirmek üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz.
SOSYAL BİLGİLER (4. SINIFLAR)
SOSYAL BİLGİLER;
Sosyal bilgiler dersinde temel amacımız kendini, ailesini, ülkesini ve içinde yaşadığı dünyayı anlayan, önemseyen, insan haklarına saygılı, sorumluluk sahibi, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemiş, laik ve demokratik bireyler yetiştirmektir.
Derslerimizin başarısını artırmak ve her öğrencimizin konu hâkimiyetini sağlamak adına, sınıf ortamında tüm yöntem ve tekniklerden yararlanıyoruz. Geçmişini tanıyan, geleceği için çözümler üretebilen, günceli yakalayan, çevresinde olup bitenlere karşı hassasiyet gösteren bireyler yetiştiriyoruz. Güncel dergi ve gazetelerden faydalanıyor, gezi ve gözlemler ile olayları somutlaştırarak öğrencilerimizin başarısını artırıyoruz. Öğrenme ortamımızı aktif ve katılımcı bir hale getiriyor, öğrencilerimizin kendilerini, duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak sağlıyoruz. Bilgilerimizi yazılı ve sözlü sınavlar, deneme sınavları, testler, proje ve performans ödevleri ile değerlendiriyoruz.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ;
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde amacımız, öğrencilerin çevrelerine duyarlı, etik değer ve ilkelere sahip bireyler olarak yetişmesinde rehberlik etmektir. Derslerimizde tüm dinler, öğretiler ve farklı inançlar da tanıtılıyor; öğrencilerimize genel kültür, inançlara saygı, anlayış, hoşgörü kavramlarını aşılıyor, dürüst olmalarını amaçlıyoruz.
TRAFİK GÜVENLİĞİ;
Trafik güvenliği ve ilk yardım dersinde amacımız, toplumsal yaşama uyum sağlayan, kendi güvenliğine ve başkalarının yaşama hakkına saygılı olan bireyler yetiştirmektir. Kendini koruyabilen, problem çözebilen, çevresine karşı sorumluluklarını bilen bir toplum oluşturmanın en önemli noktalarından biri de trafik ve ilk yardım konusudur. Bu konuda öğrencilerimize aktif katılımlı, uygulama alanlı, CD, video ve posterler ile görselleştirilmiş bir öğretim ortamı sunuyoruz.
YABANCI DİL (1. 2. 3. 4. SINIFLAR)
“Those who know nothing of foreign languages know nothing of their own. / Yabancı diller hakkında bir şey bilmeyenler kendi dilleri hakkında da bir şey bilmiyorlardır.”
“Johann Wolfgang Von Goethe”
İngilizce dil becerilerini bireysel farklılıkların dikkate alındığı, eğlenceli bir sınıf ortamında edinen bu becerilerini uluslararası projelere katılarak pekiştiren farklı kültürleri tanıyan çevresine duyarlı, hoşgörülü ve paylaşımcı birer dünya vatandaşı olarak yetişen İngilizce yeterliliklerini Uluslararası dil sınavlarında aldıkları sertifikalar ile belgeleyen, kendine güvenen, girişimci bireyler yetiştirmek öncelikli hedefimizdir.
Günümüzde İngilizce her alanda en yaygın ve etkili şekilde kullanılan diller arasında önemini korumaktadır. Bu bilinçle yola çıkan Anakent Okulları, öğrencilerini okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini kazandırmaya yönelik bir programla yabancı dili en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlar.
Anakent İlkokulu’nda öğrencilerimiz İngilizce derslerini, sınıf içi oyun, şarkı gibi çeşitli aktivitelerle eğlenerek öğrenir. Tüm seviyelerde sınıf içi proje sunumlarıyla yaratıcılıklarını ortaya çıkarır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek için öğrencilerin bireysel farklılıklarını gözeterek işitsel, görsel ve kinestetik yöntem ve teknikleri kullanarak derse aktif katılırlar. İngilizce dil becerilerini aktif olarak kullanmak ve geliştirmek amacıyla farklı ülkelerde ortak projeler yürüterek sorumluluk alır, böylece yapıcı ve paylaşımcı birer dünya vatandaşı olarak yetişirler.
İlkokul 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda İngilizce dersleri haftada 11 saattir. Tüm sınıflarımızda İngilizce derslerimiz “Main Course” ve “Skills” olmak üzere bazı bölümlere ayrılmıştır. “Main Course” dersleri ağırlıklı olarak öğrencilerimizin yeni yapılar öğrendikleri, “Skills” ise öğrenilen bilgilerin kitaplar okuyarak, projelerle ve sunumlarla pekişmesidir.
Öğrencilerimiz sürekli takip edilerek, mevcut durumlarını geliştirmek amacıyla kişiye özel ek çalışmalar yapılmaktadır. Ayrıca 4. sınıftan itibaren hafta sonu uygulanan kurs sistemi ile öğrencilerimizin eksiklikleri giderilmektedir.
CAMBRIDGE VE TRINITY COLLEGE LONDON SINAVLARI;
Anakent İlkokulu’nda University of Cambridge Local Examination Syndicate ve Trinity College London uygulamaları yapılmaktadır. Bu sınavlara katılmaktaki amacımız öğrencilerimizin eğitim düzeyini Uluslararası geçerliliği olan Cambridge sınavları ile test etmektedir. İlköğretim okulu 2. sınıflardan itibaren “Starters”, 4. sınıflarda ise “Movers” düzeyi ile tamamlanmaktadır. Trinity College London sınavı ile öğrencilerimizin İngilizceyi dinleme ve konuşma becelerini ölçmek, dil öğrenmede en önemli basamak olan iletişim becerilerini etkin bir şekilde ortaya koyarak bunun belgelendirilmesi hedeflenmektedir.
İKİNCİ YABANCI DİL PROGRAMI;
İlkokul 1. sınıftan itibaren okulumuzda ikinci yabancı dil olarak İspanyolca ve Almanca dilleri seçmeli olarak sunulmaktadır. İkinci yabancı dil eğitimindeki amacımız, öğrencilerin bu dillerde temel kavramları öğrenmeleri, farklı kültürleri tanımaları, dil çeşitliliği ve zenginliğinin sosyal gelişimlerine katkısını anlamalarını sağlamaktır.
Yine bu doğrultuda sınıf içi performans ve proje görevleri, drama, sunumlar ve öğretici oyunlar ile dil eğitimi desteklenmektedir.
Amacımız;
✓ Öğrencilerimizde yeni bir dil öğrenme, yeni dilleri ve kültürleri tanıma heyecanı ve arzusu uyandırmaktır.
✓ İkinci yabancı dili günlük konuşma dili olarak kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır.
Bu Amaçla;
✓ Derslerimiz görsel, işitsel materyallerle zenginleştirilerek işlenmektedir.
✓ Kendilerini hedef dildeki benzer bir ortamda hissetmeleri, yaşayarak öğrenmelerini ve daha özgüvenli olmalarını sağlamak amacıyla role-play ve drama tekniklerine yer verilmektedir.
✓ Seviyelerine uygun çeşitli VCD ve DVD’ler izlettirilerek dinleme, anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine önem verilmektedir.
✓ Yaratıcı güçlerini geliştirici proje çalışmalarına yer verilmekte ve hazırladıkları sunumları arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanarak ikinci yabancı dilde de özgüvenli olmaları sağlanmaktadır.
GÖRSEL SANATLAR
AMAÇ;
Görsel Sanatlar dersinin amacı, öğrencilere sanatı görsel yolla algılamayı öğretmektir. Sanatın anlaşılmasını sağlamak, kendini ifade yeteneği kazandırmak, yaratıcılığın geliştirilmesini sağlamak, beceri ve alışkanlıkların kazandırılmasına rehberlik etmektir.
HEDEF;
Sanat eğitimi öğrenciyi, malzeme bilgisi ile donatarak, görme ve şekillendirme yeteneklerini geliştirmektir. Öğrencilerin sanat alanında eğitilmesini sağlamak, yaratıcılık ve heyecan gibi her türlü duyguyu pratiğe dönüştürmelerine yardımcı olmaktır. Ayrıca öğrencilere imgelerini (hayallerini) malzemeye uyarlayarak, çizerek, şekillendirerek hayal dünyasını geliştirerek, özgürce uygulama imkânı sağlamaktır.
İLKOKUL 1. 2. SINIFLAR;
Öğrencilerinin el becerilerinin, yaratıcılıklarının, estetik anlayışlarının sanatsal faaliyetlerle gelişimlerini sağlayarak, modern sanat eserlerini ve sanatçıları tanımaya yönelik çalışmalar düzenlemeyi amaçlamaktadır.
Atölyemizde, imgesel çalışmalara, kil ve hamur, tuval çalışmalarına, farklı yüzey ve malzemelerle grup çalışmalarına, çizgi ve desen, taş ve ağaç gibi farklı yüzeylerdeki uygulamalarla birlikte serbest sanat çalışmalarına da yer verilmektedir.
İLKOKUL 3. 4. SINIFLAR;
Bu seviyede amacımız, boyaların teknik özelliklerini, objelerin renk ve doku özelliklerini tecrübe etmek, kendi sanatsal, felsefi ve toplumsal düşüncelerinin olgunlaşmasını sağlamaktır. Atölyemizde öğrenciler, katı sürülebilen ve su bazlı boyaların (sulu boya, plastik, akrilik) kullanım ve bakımını öğrenmek, disiplinler doğrultusunda kendi görsel dilini oluşturmak, sanatsal-teknik formasyonunu tamamlamak için bilgilendirilir.
Etkinlik saati içinde, çeşitli tekniklerin yanı sıra, sanat akımları ve sanatçıların eserlerinin incelenmesi, röprodüksiyon çalışmaları, kolaj, rölyef ve özgün seramik çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
AMAÇ;
Bilgiye ulaşma, problem çözme, bilginin işlenmesi ve sunum becerilerini bütün öğrencilere kazandırmak ve onlara günlük hayatta bilgi teknolojisi araçlarını nasıl kullanacaklarını öğreterek, teknolojinin yaşamımızın her alanına girdiği çağdaş dünyada öğrencilerimizi bilgisayar konusunda en iyi seviyeye getirmektir.
Bilgisayarlar çağdaş dünyadaki insanların niteliğini olumlu yönde etkilemektedir. Öğrenciler için de derslerde dikkatini toplayan, yaratıcılığı ve başarıyı arttıran, dersleri ilginç yapan önemli bir eğitim aracıdır.
BDE (Bilgisayar Destekli Eğitim) denildiğinde, bilgisayar teknolojisinin eğitimde kullanılması anlaşılmaktadır. Önemli bir nokta da, bilgisayar yönetimli eğitimin gücünü ve verimini öğrencilerle paylaşmaktır.
Okulumuzda bilgisayar eğitimi; BDE (Bilgisayar Destekli Eğitim) ve bilgisayar dersleri olarak, yaş ve sınıflara göre planlı bir şekilde uygulanmaktadır.
Öğrencilerimiz anaokulundan başlayarak lise yıllarında da devam eden bilgisayar dersleri ile bilgisayarı aktif olarak kullanırlar. Eğitimde bilgisayar kullanmak, öğrencinin bilgisayar teknolojisiyle bütünleşmesini sağlamaktadır.
MÜZİK / SATRANÇ
MÜZİK;
Okulumuzda müzik eğitiminin amaçları; müziği oluşturan temel öğeleri kavrayıp, müziğin insan ve toplum hayatındaki önemini anlayabilmek, sosyal ve milli duyguları kuvvetlendirebilmek, öğrencinin sesini, kulağını ve zevkini eğitmek suretiyle belirli bir müzik kültürü kazandırabilmek, insan sesleri ve çalgı topluluklarıyla yapılan müziklerden hoşlanabilmeleri ve birlikte müzik yapmaya istekli olmalarını sağlamaktır. Çocuklarımızın içlerindeki ritmi; müzik, dans ve dil yoluyla ortaya çıkarıp, pek çok sosyal davranış becerisini müzik yoluyla kazandırmaktır.
Öğrencilerimize kaliteli ve düzeyli müzik beğenisi kazandırmak, bilinçli bir müzik dinleyicisi olabilmelerini sağlamak, onları, düzeylerine uygun müzik türleriyle tanıştırmak, müzik yapma ve dinleme araçlarını tanıtarak doğru kullanmalarını sağlamak, kazandıkları müzik dağarcıklarını çeşitli etkinliklerde sergilemelerini sağlamak, müziğin insan yaşamındaki yeri ve önemini kavratmak , ilgi ve yetenekleri doğrultusunda çalışmalar yaparak, kendine güven duygusunu aşılamak, bu çalışmaları sunarken, medeni cesaretlerini geliştirmek, grup bilinci ve toplu müzik yapma alışkanlığı kazandırmak en önemli hedeflerimizdir.
Okulumuzda anaokulundan başlayarak, ilkokulda Orff yöntemi ile müzik eğitimi dersleri yapılmaktadır. Çocuklar yaşamı oyun içgüdüsüyle algılarlar. Orff eğitiminde yapılan tüm çalışmalar ve uygulamalar da oyun içinde verilmektedir. Temel ritim çalışmaları, müzik aletleri ile çalışmalar, drama, farklı ülkelere ait müzikli danslar ve Orff çalgıları (ksilofon, metalofon, zil, çelik üçgen, bongo, davul, tef, kastanyet, marakas) ile ritim çalışmaları yapılmaktadır. 1. sınıflarda dersler; hareketler ve dans eşliğinde ritim çalgıları, 2. sınıflarda; metalofon, 3. sınıflarda; melodika, 4. sınıflarda; blok flüt çalarak ve kulaktan şarkı öğrenme tekniği ile belirli bir repertuar oluşturmak suretiyle işlenir.
SATRANÇ;
Bireyin gelişimi ve yaratıcı düşünmeyi artırma açısından önemi ülkemizde günden güne artan Satranç, 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren okulumuzda 1. 2. 3. 4. sınıflarda zorunlu ders olarak okutulmaktadır.
Derslerimiz, “Türkiye Satranç Federasyonu” satranç antrenörü eşliğinde yapılmaktadır. Yıl içinde “İstanbul Yaş Grupları Şampiyonası” başta olmak üzere yapılacak tüm turnuvalara katılarak, çocuklarımızın turnuva düzeyinde satrançla tanışmaları sağlanacaktır.
Satranç Kulübü, sosyal etkinlikler kapsamında yeterli istek olması durumunda oluşturulacak ve öğrencilerimiz kendilerini geliştirirken diğer yandan yarışmalara da hazırlanacaktır.
YARARLARI;
✓ Planlı hareket etmenin gerekliliğini ve önemini kavratır.
✓ Doğru ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olarak, olaylara gerçekçi yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir.
✓ “Kendine güven” duygusu aşılar ve bu duygunun gelişmesine yardımcı olur.
✓ Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak, bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkartmaya ve bireysel olarak doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur.
✓ Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır.
✓ Konulara karşı “kuşkucu” yaklaşımı benimsetir ve ezberci zihniyetten arındırır.
✓ Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir.
✓ Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir.
✓ Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerektiğini öğretir.
BEDEN EĞİTİMİ
Beden Eğitimi zümresi olarak amacımız öğrencilerimizin yeteneklerini belirleyerek belirli bir spora yönlendirmek, aynı zamanda da sporun ruh ve beden sağlığı üzerindeki olumlu etkilerini görme olanağını sağlamaktır.
Spor, öğrencilerimize kendini ifade edebilme, öz güven kazanma, toplumsal ilişkiler konusunda daha verimli olabilme olanağı sağlar.
Zümremiz basketbol, voleybol, tenis, jimnastik branşlarında kulüp çalışmaları yapmaktadır. Ayrıca voleybol, basketbol, branşlarında okullar arası yarışmalara katılacak takımlar oluşturmaktadır. Aynı zamanda başlamış olduğumuz sportif beceri ve koordinasyon çalışmaları, yeni antrenman ve eğitim metotlarıyla ileriye dönük öğrencilerimize alt yapı kazandırma, beceri kabiliyetini geliştirme gibi kavramları sağlamak adına Sportif Beceri ve Koordinasyon salonumuzu kurduk.
Sporda başarıya ulaşmak için küçük yaşlarda eğitime başlanması gerektiği düşüncesinden hareket ederek, çalışmalarımızı Okul Müdürlüğümüzün de desteğiyle Anaokulu düzeyinde de başlatmış bulunmaktayız.
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE VE DÜŞÜNME BECERİLERİ
Çocuklar için Felsefe dersinde çocuklar bir uyaran (hikaye, fotoğraf, video, nesne, vb.) etrafında bir araya toplanır ve bu şey karşısında sorulara ve felsefe yapmaya yönlendirilirler. Eğitmen doğru cevabı veren kişi değil, çocukları düşünmeye ve konuşmaya teşvik eden kişi olarak yer alır.
Düşünme becerileri alanında ise (akıl-yürütme, araştırma, kavramsallaştırma) geliştiren çalışmalar yapılmaktadır.
Öğrencilerilemiz bu dersler sayesinde bir topluluk içerisinde aktif katılım gösterirler ve sosyal becerilerini (ben diliyle konuşmak, nezaket, farklı fikirlere saygı) geliştiren paylaşımlarda bulunurlar.