EĞİTİM/ÖĞRETİM

EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMI

OKUL ÖNCESİ DÖNEM YAŞAMIN TEMELİDİR, BU DÖNEM ÖĞRENME HIZININ EN YÜKSEK OLDUĞU DÖNEMDİR.

Okula başlama, zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal açıdan bir hazır oluşu gerektirir. Artık 3-6 yaş çocuğu gerçek yaşama girmeye hazır gibidir. Öğrenme alanında çalışmaya ve gerekli becerileri kazanmaya hazırdır. Bir çocuk için okul, daha önce hemen hemen hiçbirini tanımadığı çok sayıda çocukla karşılaşma zorunluluğuyla, uyulması gereken kurallarıyla ve başarılması gereken öğrenim görevleri ile dolu yepyeni bir sosyal çevredir.

Okul çocuğun katılım olanakları içerisinde bir bütün olarak gelişmesi, yaşama sağlıklı, başarılı ve mutlu olması için uygun ortamı hazırlar, önlemler alır, onu olumlu yönde etkiler. Bu amaç doğrultusunda Anakent Okulları olarak okulumuzda; 36–66 ay grubundaki çocukların eğitimleri kendi yaş grupları içinde yapılır.

Eğitim programımız Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, Meb okul öncesi eğitim programı çerçevesinde hazırlanırken aynı zamanda çeşitli eğitim programlarından yararlanılmaktadır. Scamper, High-Scope, GEMS bu eğitim programlarının bazılarıdır.

Scamper “Her fikir başka bir fikirden doğar” felsefesine dayanır. GEMS (Great Explorations in Math and Science / Fende ve Matematikte Büyük Araştırmalar) heyecan verici, etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan, kaliteli ve esnek bir ders programıdır. High-Scope kendilerinin seçtikleri çalışmaları planlayabilen, başlatabilen ve çalışması üzerinde düşünebilen, bireysel olarak diğer çocuklarla ve yetişkinlerle etkili bir şekilde çalışan, daha sonraki eğitimsel deneyimlerde başarılı öğrenciler olmak için onlara olanak sağlayan özellikleri ve becerileri geliştiren problem çözücü ve karar verici bireyler olmaları için cesaretlendiren bir eğitim programıdır.

GÜNLÜK EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN ETKİNLİKLERİMİZ

STEAM;

STEAM, çocukların günlük yaşamda karşılaştıkları sorunlara, ellerindeki materyallerle çözüm üretmelerini sağlayan bir 21. yüzyıl öğrenme modelidir. Grup çalışmasıyla işbirliğini öğrenen, iletişimi güçlenen, kritik çözümler üretip farklı yollar arayabilen, yenilik yapabilen, kendine güvenen ve geleceğin mesleklerine hazır bireyler yetiştirmek STEAM’in ilkesidir.

Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik), Art (Sanat), Mathematics (Matematik) ana alanlarının disiplinler arası yaklaşım ve proje tabanlı eğitim ile verilmesini sağlayan STEAM: SCIENCE TECHNOLOGY ENGINEER ART MATH sözcüklerinin baş harflerinden oluşur. Günlük yaşam becerileri içersindeki soru veya sorunlar bu başlıklar altında ele alınarak çok yönlü olarak incelenir ve tamamlanır.

SERBEST ZAMAN VE SANAT ETKİNLİKLERİ;

Bu süre içinde çocuklar aşağıdakilerden bir ya da birkaçını seçebilirler.

Köşe Etkinlikleri; Dramatik oyun, blok, kukla, kitap, masa, oyuncakları, müzik, fen ve matematik.

Elişi Etkinlikleri; Boya, yoğurma maddeleri, kağıt işleri, kolaj ve proje çalışmaları.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ;

Çocukların anadillerini, en iyi öğrenmelerinin amaçladığı etkinliğe ayrılan sürede çocukların, yeni kelimler öğrenmeleri, düzgün konuşmaları, kendilerini sözle ifade etmeleri vb. sağlar. Bu bölümde hikaye, tekerleme, bilmece, şiir, parmak oyunları, dramatizasyon çalışmalarına yer verilir.

OYUN VE HAREKET;

Çocuklara, hareket özgürlüğü sağlama, dikkatini toplama, ilgilerini saptama, bedenini denetim altına alma, karar verme, mantık yürütme gibi gelişimleri sağlamayı amaçlayan bu etkinliğe ayrılan sürede, ilgi ve yaş gruplarına göre seçilen oyunlar ve hareket çalışmaları düzenlenir.

MÜZİK;

Ayrılan süre içinde çocukların sosyalleşme, dil gelişimi, bir gruba ait olma, ritme karşı duyarlı olma, kendilerini ifade etme, güven ve başarı duyguları kazanmaları amaçlanır. Bu amaçları gerçekleştirmede; şarkı söyleme, müzik dinleme, ritim çalışmaları, ses çalışmaları, tempo, dramatizasyon, yaratıcı dans, orff çalışmalarına yer verilir.

OKUMA/YAZMAYA YÖNELTİCİ ÇALIŞMALAR;

Öğrencilerin algılama, akıl yürütme, problem çözme, dikkat toplama, hatırlayabilme, kas gelişimi, el-göz koordinasyonu, eşleştirme, ilişki kurma, gruplama gelişimlerini sağlamayı amaçlayan etkinliğe ayrılan sürede çeşitli görsel ve işitsel malzemelerle oyun ve aktivite çalışmalarına yer verilir.

Fen ve Matematik; Öğrencilerin çevrelerini tanıma, yeni öğrenmelere istekli olma, araştırma yapma, sorgulamalarına olanak tanıyan, bilgilerini zenginleştirmelerini amaçlayan etkinliğe ayrılan sürede; bitki yetiştirme, hayvan besleme, deney yapma, inceleme gezileri yapılır.

YABANCI DİL ÇALIŞMALARI;

Anaokulunda İngilizce öğretimi Montessori ve TPR metodları esas alınarak verilmektedir. Bu metodlara göre tasarlanan, görsel, işitsel ve yaparak öğrenmeye dayanan oyun ve aktivitelerde yabancı dil iletişim aracı olarak kullanılıp kazanım yoluyla öğrenme gerçekleştirilmektedir. Dil becerisi kazandırılırken kuklalar, gerçek objeler, oyunlar, şarkılar, resimli kartlar, boyama ve sanat etkinlikleri kullanılır.